• Anonym (Så bra efter otroheten)

    Faser efter avslöjad otrohet?

    Vi är mitt uppe i en otrohetsaffär där det kommit fram att min fru varit med en annan.

    Kort historia så är hon otroligt öppen med allt (jag har sagt stopp på att jag inte vill veta detaljer o själva ligget). I övrigt vet jag nog allt. Hon visar enorm ånger och har klippt all kontakt med honom. Det finns inga tvivel hos mig att hon helst hade velat ha det ogjort och att jag ska förlåta henne.

    Vi upplever nu olika faser och däribland intensivt och hett sex !
    Förut har vi haft "vanligt" mjuksex kanske 1 gång i veckan.
    Nu har vi sex i stort sett varje dag, och på nya sätt. Fortfarande vanilj men det är mycket mer varierande och vi har även pratat mycket mer om vad man vill ha i sängen och sedan praktiserat det - med helt lysande resultat! Det har varit fantasier som vi båda haft (fortfarande inom vanilj, typ iaf) 

    Vi har även båda öppnat upp sig för varandra på ett helt annat plan och pratar extremt mycket o känslor och allt man har på sina axlar och behöver vädra. Vi har båda sagt att det är en otroligt skön känsla och som att förhållandet har blivit så mycket bättre (vi hade det ju inte ens dåligt förut!) 

    Sexet är helt amazing och på sätt som vi inte gjort förut.
    Prat om känslor och allt annat är nu vidöppet och vi är lyhörda/ödmjuka mor varandra.

    Någon annan här som gått igenom otrohet och känner igen detta? Att förhållandet blivit än bättre efter en otrohet? Och som kanske även håller ihop fortfarande.

  • Svar på tråden Faser efter avslöjad otrohet?
  • Anonym (Hold my beer)

    Återkom om ett halvår och tala om ifall det är så fantastiskt fortfarande. Det här är fasen när hon ångrar sig och gör precis allt för att ni ska hålla ihop. Det säger inget om hur framtiden kommer bli, tyvärr.

  • Anonym (Så bra efter otroheten)

    Jag förstår dig och visst, det är även ett orosmoment jag har.
    Men samtidigt det är inte bara jag som öppnat upp mig eller som kommit med sex fantasier utan även hon.

    Samtidigt förstår vi båda även detta är en fas och inte kommer fortsätta hur länge som helst. Men vårt sexliv har verkligen fått en ordentlig puff !

    ps, jag håller gärna din öl och tar o smuttar på den! :)

  • Anonym (Grus i dojjan.)

    Du får gärna berätta men, håll dig till sanningen istället. Ditt påhittade dravel kan jag också skriva när jag sitter på muggen.

  • Anonym (man)
    Anonym (Så bra efter otroheten) skrev 2020-02-17 13:29:25 följande:

    Jag förstår dig och visst, det är även ett orosmoment jag har.
    Men samtidigt det är inte bara jag som öppnat upp mig eller som kommit med sex fantasier utan även hon.

    Samtidigt förstår vi båda även detta är en fas och inte kommer fortsätta hur länge som helst. Men vårt sexliv har verkligen fått en ordentlig puff !

    ps, jag håller gärna din öl och tar o smuttar på den! :)


    Jag tror faktiskt inte du förstår, inte på riktigt. Men det är inget unikt för dig, ingen fattar det förrän man upplevt det. Har varit där du är och gått på samma minor.

    1) Din fru ångrar inte sin otrohet, det gör nästan ingen, det hon ångrar är att det kom fram och att det blev konsekvenser. Själva upplevelsen, känslan, spänningen, sexet håller hon kvar för sig själv som ett härligt minne. Men det kommer hon aldrig säga till dig.

    2) Din fru känner dig väl, hon vet vilka dina svaga punkter är och vet oxå vad hon behöver göra för att behålla dig, efter en sån kris är hon i underläge och vet att hon inte är i en position att ställa krav. Men det kommer bara vara så länge hon är osäker på var hon har dig, vad händer när hon känner sig säker igen?

    2) Sexet och känslan blir ofta bättre och starkare efter en kris, dels för att man påminns om att förhållandet inte är ristad i sten utan att man faktiskt kan förlora sin partner på riktigt och dels för att det är naturligt att man klamrar sig fast vid tryggheten när marken öppnar sig under fötterna på en.

    Men det är nu det, när krutröken lagt sig och ni känner er trygga igen och vardagen kliver in så är det andra saker som bubblar upp. SÅ jag håller med vad andra sagt. Kom tillbaka efter ett år eller två så får vi se Flört
  • Ascendere
    Anonym (Så bra efter otroheten) skrev 2020-02-17 13:10:12 följande:

    Vi är mitt uppe i en otrohetsaffär där det kommit fram att min fru varit med en annan.

    Kort historia så är hon otroligt öppen med allt (jag har sagt stopp på att jag inte vill veta detaljer o själva ligget). I övrigt vet jag nog allt. Hon visar enorm ånger och har klippt all kontakt med honom. Det finns inga tvivel hos mig att hon helst hade velat ha det ogjort och att jag ska förlåta henne.

    Vi upplever nu olika faser och däribland intensivt och hett sex !

    Förut har vi haft "vanligt" mjuksex kanske 1 gång i veckan.

    Nu har vi sex i stort sett varje dag, och på nya sätt. Fortfarande vanilj men det är mycket mer varierande och vi har även pratat mycket mer om vad man vill ha i sängen och sedan praktiserat det - med helt lysande resultat! Det har varit fantasier som vi båda haft (fortfarande inom vanilj, typ iaf) 

    Vi har även båda öppnat upp sig för varandra på ett helt annat plan och pratar extremt mycket o känslor och allt man har på sina axlar och behöver vädra. Vi har båda sagt att det är en otroligt skön känsla och som att förhållandet har blivit så mycket bättre (vi hade det ju inte ens dåligt förut!) 

    Sexet är helt amazing och på sätt som vi inte gjort förut.Prat om känslor och allt annat är nu vidöppet och vi är lyhörda/ödmjuka mor varandra.

    Någon annan här som gått igenom otrohet och känner igen detta? Att förhållandet blivit än bättre efter en otrohet? Och som kanske även håller ihop fortfarande.


    Hon är kapabel till otrohet och kommer att vara kapabel till det i framtiden också, bär med dig det.

    Ta och googla begreppet ?hysterical bonding? för jag tror verkligen det är det som händer med er båda just nu.

    Men inget fel i att njuta av knullandet, men var beredd på att det kommer att ta slut om du inte spelar dina kort väldigt väl...

    Och som nån sa, hon ångrar inte otroheten, hon ångrar att hon blev påkommen.

    Hur kom du på henne?
  • Anonym (Magica de Hex)

    Ja du.... det är precis så man gör när man blivit påkommen.

    Har själv varit där och agerat exakt som din fru. Som kvinna vet man att det är med ? öppenhet? och bra sex man blir förlåten. Sex som man upptäckt med den man varit otrogen med. Elden för den andre brinner så hett i kroppen att det är lätt att spela det spelet med sin man.

    Förakt är nästa fas... den är inte lika skimrande.

    Finns massor att läsa om detta så googla om du verkligen vill veta vad som försiggår.

    Ur otrohet kommer sällan något gott om man blivit påkommen...

  • Anonym (Rick)

    Du har fått bra svar ovan. Naturligtvis håller du på med gravt självbedrägeri om du tror att det här betyder att er relation är bra. Hon har varit otrogen och du är lyrisk över sexlivet nu direkt efter. Du fattar väl också att hon nu gör grejjerna med dig som hon gjorde med honom, därav förändringarna. Så här dum är ingen. Måste vara en trolltråd.

  • Anonym (man)
    Anonym (Rick) skrev 2020-02-17 16:10:51 följande:

    Du har fått bra svar ovan. Naturligtvis håller du på med gravt självbedrägeri om du tror att det här betyder att er relation är bra. Hon har varit otrogen och du är lyrisk över sexlivet nu direkt efter. Du fattar väl också att hon nu gör grejjerna med dig som hon gjorde med honom, därav förändringarna. Så här dum är ingen. Måste vara en trolltråd.


    Nejdå, det är faktiskt lätt att vara så dum just då, been there done that, dels för att det tar ett tag innan man på allvar fattar att ens partner inte är den man trodde hon var, det tar tid att göra om bilden av någon man levt med i många år och litat på med sitt liv. Dels för att din partner som levt med dig i många år är den som känner dig bäst och dina svaga punkter bäst och vet därmed exakt hur man bäst manipulerar dig. Som partner är man alltid ett lätt byte just för att man älskar och litar på personen. För en utomstående som inte har starka band till personen är det ju såklart lättare att vara objektiv.

    Lägg på det mästerlig skådespeleri värt en oscar, med tårar, löften på sona bara knän, etc, etc... så kan du kanske se varför det är så lätt att gå på det.
  • Anonym (Rick)
    Anonym (man) skrev 2020-02-17 16:24:22 följande:

    Nejdå, det är faktiskt lätt att vara så dum just då, been there done that, dels för att det tar ett tag innan man på allvar fattar att ens partner inte är den man trodde hon var, det tar tid att göra om bilden av någon man levt med i många år och litat på med sitt liv. Dels för att din partner som levt med dig i många år är den som känner dig bäst och dina svaga punkter bäst och vet därmed exakt hur man bäst manipulerar dig. Som partner är man alltid ett lätt byte just för att man älskar och litar på personen. För en utomstående som inte har starka band till personen är det ju såklart lättare att vara objektiv.

    Lägg på det mästerlig skådespeleri värt en oscar, med tårar, löften på sona bara knän, etc, etc... så kan du kanske se varför det är så lätt att gå på det.


    Sorgligt att höra, man vill ju fan inte tro att någon kan vara så naiv. Men säkert så som du säger, att ens partner är den som känner en bäst. När partnern är bra är det ju jävligt fint. När partnern är ett svekfullt rövhål blir det uppenbarligen till ens nackdel...

    Få tag i din ilska TS. Det här är inte sunt och att lulla på uppe bland molnen kommer bara göra att det tar längre tid innan du är fri och på benen igen!
  • Anonym (man)
    Anonym (Rick) skrev 2020-02-17 16:50:13 följande:
    Sorgligt att höra, man vill ju fan inte tro att någon kan vara så naiv. Men säkert så som du säger, att ens partner är den som känner en bäst. När partnern är bra är det ju jävligt fint. När partnern är ett svekfullt rövhål blir det uppenbarligen till ens nackdel...

    Få tag i din ilska TS. Det här är inte sunt och att lulla på uppe bland molnen kommer bara göra att det tar längre tid innan du är fri och på benen igen!
    Jo, som sagt, för utomstående är det lätt att vara objektiv, men för den som är mitt i skiten är det betydligt svårare. I efterhand fattar man såklart hur naiv och lättlurad man var. Men just då när man fortfarande inte hade insett att den man älskat mest av alla, den man litat på med sitt liv kunde vara så falsk och så kall. Man vill ju inte att det ska vara sant, man vill ju tro att det bara var ett misstag och allt annat den som varit otrogen tutar i en, sen har man ju barnen i bakhuvudet oxå, man vill inte fucka upp deras trygghet, man vill inte förlora halva tiden med dem, det gör en väldigt lättlurad. Det tar en stund innan man landar i det. Det kommer nog även TS göra förr eller senare.
Svar på tråden Faser efter avslöjad otrohet?