• Anonym (Kille­)
    Mon 17 Feb 2020 14:09
    2948 visningar
    20 svar
    20
    2948

    Sambo skapat daitingkonto på tinder. Vad ska jag göra, konfrontera henne?

    Efter att vi bråkat en del så har jag sett att hon skapat ett konto på tinder.

    Vi har barn tillsammans och varit tillsammans i ca 11 år. Vi har våra upp och nergångar. Nu har vi haft en period då det inte varit så bra.

    Idag såg jag i hennes mail att hon skapat konto på tidner.

    Jag vet inte hur jag ska göra, antingen lotsas som om jag inte sett något. Hon kanske bara söker bekräftelse. Jag kanske ska bete mig bättre..

    Eller så kan jag konfrontera henne vilket kan göra att hon hamnar i försvarsställning, vilket kan leda till mer bråk.. 

    Tips på erfarenheter?

  • Svar på tråden Sambo skapat daitingkonto på tinder. Vad ska jag göra, konfrontera henne?
  • Anonym (Tjeje­n)
    Mon 17 Feb 2020 14:27
    #1

    Hade det varit min sambo så hade det INTE varit ok. Jag hade undrat varför han skapa ett sånt konto och bett honom ta bort det.

  • Anonym (Tjeje­n)
    Mon 17 Feb 2020 14:28
    #2

    Alla vet vad tinder är.

  • Anonym (knapp­ast)
    Mon 17 Feb 2020 14:31
    #3

    Jag vet inte vad tidner är?

  • Anonym (hur vill Du leva?)
    Mon 17 Feb 2020 14:34
    #4
    Anonym (Kille) skrev 2020-02-17 14:09:56 följande:

    Efter att vi bråkat en del så har jag sett att hon skapat ett konto på tinder.

    Vi har barn tillsammans och varit tillsammans i ca 11 år. Vi har våra upp och nergångar. Nu har vi haft en period då det inte varit så bra.

    Idag såg jag i hennes mail att hon skapat konto på tidner.

    Jag vet inte hur jag ska göra, antingen lotsas som om jag inte sett något. Hon kanske bara söker bekräftelse. Jag kanske ska bete mig bättre..

    Eller så kan jag konfrontera henne vilket kan göra att hon hamnar i försvarsställning, vilket kan leda till mer bråk.. 

    Tips på erfarenheter?


    Vill du leva med någon som söker bekräftelse utanför er relation eller kanske även kollar om gräset är grönare på andra sidan? I så fall, låt situationen vara.

    Om du inte vill göra detta, berätta att du sett hennes konto utan att vara anklagande och fråga varför. Samt föreslå att ni tex går i parterapi för att reda ut era problem i er relation.
  • Anonym (hur vill Du leva?)
    Mon 17 Feb 2020 14:34
    #5
    Anonym (knappast) skrev 2020-02-17 14:31:44 följande:

    Jag vet inte vad tidner är?


    En dejtingapp.
  • Anonym (Dumpa­)
    Mon 17 Feb 2020 14:35
    #6

    Tja du vet nog innerst inne vad hon gör lite typiskt kvinnor att försöka gardera upp med en ny före man berättar att man vill skiljas

    Så dumpa henne direkt du är värd bättre och det finns hur många kvinnor lediga på dejtsidorna så du hinner båda leka och ha kul tills du hittar rätt

  • Anonym (mmm)
    Mon 17 Feb 2020 14:36
    #7
    Anonym (Kille) skrev 2020-02-17 14:09:56 följande:

    Efter att vi bråkat en del så har jag sett att hon skapat ett konto på tinder.

    Vi har barn tillsammans och varit tillsammans i ca 11 år. Vi har våra upp och nergångar. Nu har vi haft en period då det inte varit så bra.

    Idag såg jag i hennes mail att hon skapat konto på tidner.

    Jag vet inte hur jag ska göra, antingen lotsas som om jag inte sett något. Hon kanske bara söker bekräftelse. Jag kanske ska bete mig bättre..

    Eller så kan jag konfrontera henne vilket kan göra att hon hamnar i försvarsställning, vilket kan leda till mer bråk.. 

    Tips på erfarenheter?


    Jag hade ju frågat helt enkelt. Ni måste ju kunna kommunicera. 
    Om du vill ligga lite lågt kan du ju fråga hur hon ser på er relation just nu, se om hon då öppnar upp för något som gör att det blir enklare att fråga om Tinder. Eller så gör du som så många andra: säger att en kompis sett profilen på Tinder och att du undrar om det är sant. 
  • Anonym (Kille­) Trådstartaren
    Mon 17 Feb 2020 14:38
    #8
    Anonym (hur vill Du leva?) skrev 2020-02-17 14:34:29 följande:
    Vill du leva med någon som söker bekräftelse utanför er relation eller kanske även kollar om gräset är grönare på andra sidan? I så fall, låt situationen vara.

    Om du inte vill göra detta, berätta att du sett hennes konto utan att vara anklagande och fråga varför. Samt föreslå att ni tex går i parterapi för att reda ut era problem i er relation.
    mm.. Men ska nog vänta till situationen just nu lugnat ner sig. Konfronterar jag henne nu tror jag läget kan förvärras.. Egentligen är jag nog lika trött på henne som hon är på mig. Men vi har barn och livet funkar väldigt bra, skulle inte vilja att det tar slut nu..
  • Anonym (Kille­) Trådstartaren
    Mon 17 Feb 2020 14:42
    #9
    Anonym (mmm) skrev 2020-02-17 14:36:25 följande:
    Jag hade ju frågat helt enkelt. Ni måste ju kunna kommunicera. 
    Om du vill ligga lite lågt kan du ju fråga hur hon ser på er relation just nu, se om hon då öppnar upp för något som gör att det blir enklare att fråga om Tinder. Eller så gör du som så många andra: säger att en kompis sett profilen på Tinder och att du undrar om det är sant. 
    Har inte sett hennes profil, vet inte om hon har bild eller hennes namn, kan ju bli lite konstigt:) Men annars är det en bra ide. Någon som vet hur det tinder funkar? Kan hon se om jag loggar in på hennes tinder?
  • Anonym (knapp­ast)
    Mon 17 Feb 2020 14:42
    #10
    Anonym (Kille) skrev 2020-02-17 14:38:15 följande:
    mm.. Men ska nog vänta till situationen just nu lugnat ner sig. Konfronterar jag henne nu tror jag läget kan förvärras.. Egentligen är jag nog lika trött på henne som hon är på mig. Men vi har barn och livet funkar väldigt bra, skulle inte vilja att det tar slut nu..
    Nej du tänker helt rätt. Bättre att göra slut när du blir äldre och de unga brudarna kastar sig efter dig. Om du nu verkligen tror att du blir mera attraktiv med åren så är det dags att vakna ur törnrosadrömmen.
    Gör något och gör det nu.
  • Anonym (hur vill Du leva?)
    Mon 17 Feb 2020 14:52
    #11
    +1
    Anonym (Kille) skrev 2020-02-17 14:38:15 följande:
    mm.. Men ska nog vänta till situationen just nu lugnat ner sig. Konfronterar jag henne nu tror jag läget kan förvärras.. Egentligen är jag nog lika trött på henne som hon är på mig. Men vi har barn och livet funkar väldigt bra, skulle inte vilja att det tar slut nu..
    På vilket sätt fungerar livet bra när din sambo söker sig till Tinder och du själv erkänner att du är trött på henne? 

    Är ni kärleksfulla mot varandra? Kramas ni? Visar ni kärlek till varandra inför barnen? 

    På vilket sätt är det "nedåt" nu i er relation? Så pass att hon söker bekräftelse på Tinder?
  • Anonym (Tips från coache­n)
    Mon 17 Feb 2020 15:01
    #12
    Anonym (Kille) skrev 2020-02-17 14:42:26 följande:
    Har inte sett hennes profil, vet inte om hon har bild eller hennes namn, kan ju bli lite konstigt:) Men annars är det en bra ide. Någon som vet hur det tinder funkar? Kan hon se om jag loggar in på hennes tinder?
    Det är olagligt att logga in på andras konton. Och när du tar upp frågan med henne ska du naturligtvis säga att det är du själv som råkat se mailet, inte skylla på någon kompis. När hon fattar att det inte alls finns nån kompis (det lär gå rätt fort) kommer ni istället tjafsa om varför du ljuger istället för att fokusera på att hon har en dejtingapp.
  • Anonym (Kille­) Trådstartaren
    Mon 17 Feb 2020 16:06
    #13
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2020-02-17 15:01:58 följande:
    Det är olagligt att logga in på andras konton. Och när du tar upp frågan med henne ska du naturligtvis säga att det är du själv som råkat se mailet, inte skylla på någon kompis. När hon fattar att det inte alls finns nån kompis (det lär gå rätt fort) kommer ni istället tjafsa om varför du ljuger istället för att fokusera på att hon har en dejtingapp.
    Precis, jag ska ge henne en chans och jag ske be henne om förlåtelse från senaste "bråket".. Då har jag gjort det jag kan. Fortsätter hon på Tinder så är det nog lika bra att det tar slut..
  • Anonym (Obs obs!)
    Mon 17 Feb 2020 16:57
    #14

    Vänta nu! Du har alltså inte sett hennes profil, bara ett mail. Jag får massa spam-mail från diverse Dating-sidor. Skulle min sambo kolla min mail ser det kanske ut som att jag är registrerad på varenda Dating-app som finns. På tinder registrerar man väl sig inte med mail, utan via telefonnummer eller Facebook? Att du sett ett mail från tinder i inboxen betyder alltså INTE att hon måste ha registrerat sig där.

  • Anonym (Kille­) Trådstartaren
    Tue 18 Feb 2020 08:15
    #15
    Anonym (Obs obs!) skrev 2020-02-17 16:57:36 följande:

    Vänta nu! Du har alltså inte sett hennes profil, bara ett mail. Jag får massa spam-mail från diverse Dating-sidor. Skulle min sambo kolla min mail ser det kanske ut som att jag är registrerad på varenda Dating-app som finns. På tinder registrerar man väl sig inte med mail, utan via telefonnummer eller Facebook? Att du sett ett mail från tinder i inboxen betyder alltså INTE att hon måste ha registrerat sig där.


    Ganska säker på att hon skaffat, men håller med, jag hade tänkt skapa en och såg att man skapade med facebook eller mobilnummer. 

    Men ett mail var bekräftelse att hon skapade konto, andra att hon nu är medlem. Nästa dag kom ett mail att en skrivit till henne.

    MEN jag vet inte vad hon heter, tror inte hon heter hennes riktiga namn. Det kan även vara ett konto till en kompis. Men då vi varit lite osams så känns det som att det är hon som skapat för sig själv.. 
  • Anonym (mmm)
    Tue 18 Feb 2020 08:37
    #16
    Anonym (Kille) skrev 2020-02-18 08:15:45 följande:
    Ganska säker på att hon skaffat, men håller med, jag hade tänkt skapa en och såg att man skapade med facebook eller mobilnummer. 

    Men ett mail var bekräftelse att hon skapade konto, andra att hon nu är medlem. Nästa dag kom ett mail att en skrivit till henne.

    MEN jag vet inte vad hon heter, tror inte hon heter hennes riktiga namn. Det kan även vara ett konto till en kompis. Men då vi varit lite osams så känns det som att det är hon som skapat för sig själv.. 
    Be en kompis skapa ett konto och titta? 
  • Anonym (hur vill Du leva?)
    Tue 18 Feb 2020 08:39
    #17
    Anonym (Kille) skrev 2020-02-18 08:15:45 följande:
    Ganska säker på att hon skaffat, men håller med, jag hade tänkt skapa en och såg att man skapade med facebook eller mobilnummer. 

    Men ett mail var bekräftelse att hon skapade konto, andra att hon nu är medlem. Nästa dag kom ett mail att en skrivit till henne.

    MEN jag vet inte vad hon heter, tror inte hon heter hennes riktiga namn. Det kan även vara ett konto till en kompis. Men då vi varit lite osams så känns det som att det är hon som skapat för sig själv.. 
    Så du hade själv tänkt göra samma sak som hon nu (kanske) gjort? 

    Varför i h-vete gör ni inte slut istället för att börja kolla runt medan ni fortfarande är tillsammans? Du är ju precis lika illa som henne bara det att hon hann före så nu kan du vara lite förnärmad och sur över det.
  • Anonym (Kille­) Trådstartaren
    Tue 18 Feb 2020 09:04
    #18
    Anonym (hur vill Du leva?) skrev 2020-02-18 08:39:19 följande:
    Så du hade själv tänkt göra samma sak som hon nu (kanske) gjort? 

    Varför i h-vete gör ni inte slut istället för att börja kolla runt medan ni fortfarande är tillsammans? Du är ju precis lika illa som henne bara det att hon hann före så nu kan du vara lite förnärmad och sur över det.
    Hade bara tänk kolla om jag kunde hitta henne, inte skapa konto för att ragga, eller vad trodde du? 
  • Anonym (hur vill Du leva?)
    Tue 18 Feb 2020 09:08
    #19
    Anonym (Kille) skrev 2020-02-18 09:04:43 följande:
    Hade bara tänk kolla om jag kunde hitta henne, inte skapa konto för att ragga, eller vad trodde du? 
    Det lät som att du själv hade tänkt att skapa ett konto men att hon hann före. Ber om ursäkt för detta.
  • Anonym (...)
    Tue 18 Feb 2020 20:07
    #20

    Skapa ett och skriv till henne. Försök att få till en träff..

Svar på tråden Sambo skapat daitingkonto på tinder. Vad ska jag göra, konfrontera henne?