• MKD

    Bildelar

    Har fått underkänt i besiktningen, behöver jag bytta högra fjädret också om vänstra är brusten på stötdämparen?

  • Svar på tråden Bildelar
  • MKD
    Mortiscia80 skrev 2020-02-17 16:26:01 följande:

    Om den är svampig så är det väl smart att ta båda samtidigt.


    Ok. Lika bra de. Vet du var kan man köpa komplett stötdämpare med fjäder till billigt pris?
  • Mortiscia80
    MKD skrev 2020-02-17 16:46:32 följande:
    Ok. Lika bra de. Vet du var kan man köpa komplett stötdämpare med fjäder till billigt pris?
    Det beror lite på hur mycket pengar du vill spendera vs kvalitet. Biltema kanske, man ska ju inte köpa alla slags delar där men för en sån här grej skulle jag se om de har. Mekonomen finns alltid så klart, men de är märkbart dyrare, fast då får du också nästan alltid bra grejer förstås. Sedan kan man säkert hitta nåt online men jag tycker det känns bättre att köpa i riktig butik.

    Jag skulle kolla Biltema först.
  • Rabarbapuppa

    Precis som med bromsar så byts sånt här alltid axelvis. Ingen idé att bara byta en. Var du skaffar nya delar beror ju på bilen - ålder, årsmodell, modell, miltal etc. 
    Om jag hade en lite äldre bruksbil som gått många mil och som i princip bara ska vara laglig/besiktigad etc så hade jag lätt valt prylar från Biltema. 

    Är det en familjebil eller en sportbil etc, hade jag aldrig snålat på grejerna. 

    Vad är det för bil?

    /Puppa

Svar på tråden Bildelar