• Sashimi

    Hur undersöka intresse hos en medarbetare på jobbet?

    Jag brukar vara modig och kasta mig in i saker men nu är jag lite mer försiktig och ja, försiktig... Jag vet inte hur/vad jag ska göra!

    Tänkte fråga er kloka här om input/ förslag!

    Jag jobbar i en rätt så stor organisation och har ingen samverkan med medarbetaren på en annan avdelning, så det borde vara rätt så lugnt om det inte funkar men samtidigt så är det en rätt så familjär stämning inom organisationen och det finns såklart skvallerälskande medarbetare som skulle gotta sig i om det skulle visa sig att två anställda har engagerat sig i varandra. Jag planerar att jobba kvar på jobbet, trivs bra och ser inget annat alternativ inom närmsta framtiden. (Kanske därför jag är försiktig)

    Jag gillar hans utstrålning och attityd, hans varma leende och livsglada ögon. <3

    Vi råkade på varandra på dansgolvet på senaste firmafesten, inget hände men vi dansade bara i grupp och han gav mig en hjärtlig komplimang om att jag dansade underbart. 

    Sen gick tiden, vi stöter inte på varande så mycket på jobbet och jag har dejtat andra, men ingen dejt som varit lyckad. 

    När vi stötte på varandra igen så var det åter igen varma leenden och försiktiga intresserade blickar. Jag ger detsamma till honom med förhoppning om att han ska märka att jag skiner upp när jag ser honom. 

    Imorse på medarbetarträffen (VD:n ska informera för alla) så satte han sig bredvid mig och jag sken upp av värme. Han skämtade lite extra och jag skrattade lite extra, försökte visa värme och leende så mycket jag vågade utan att andra på jobbet ska märka något. 

    Hur gör jag? Jag vill så gärna utforska om det finns intresse som räcker till att börja dejta? Jag vill lära känna honom, men hur? Hur skulle ni ha gjort? 

    Jag tror han är lite mer feg än vad jag är, så om det ska bli något är det nog jag som bör göra första försiktiga steget..

    /en som hoppas på kärlek <3

Svar på tråden Hur undersöka intresse hos en medarbetare på jobbet?