• Rednit

    Ont i kroppen efter att ha ätit för många kalorier

    När jag har ätit för många kalorier vaknar jag med ömma muskler och leder. Även skelettet är ömt. Känner någon igen sig?

    Egentligen vet jag inte om det handlar om för många kalorier heller då jag förra veckan hamnade på ca 900 kcal på en dag och ändå fick ont dagen därpå..

  • Svar på tråden Ont i kroppen efter att ha ätit för många kalorier
  • Anonym (Lite)

    Det är inte så att du ätit alldeles för få kalorier ett tag? Och har du fått i dig alla ämnen du behöver?

  • Anonym (Svar)

    Hej!
    jag har precis samma problem?! Har letat på internet men inte hittat något svar?

  • Anonym (hmm)

    Låter som allergi ev. Och eller att ni har fått i er alldeles för lite näring i form utav vitaminer och mineraler.


    Mitt tips är, räkna inte kalorierna, utan gå på hur mindre ont / besvär ni får istället och öka både intag (varierande kost) samt mer energi till att orka röra på er !


    Man kan faktiskt äta hur mycket som helst bara man gör sig av med det i form utav rörelse! 


    Visst det finns undantag, men de är väldigt väldigt få faktiskt. I grunden handlar det om för dålig kost samt för lite rörelse helt enkelt. Uppenbarligen vinner ni inget på att räkna kalorier så skippa det och börja räkna på vitaminer och mineraler och prova olika kryddor!!! (Kryddor är underskattat)!!!!!!!! 

Svar på tråden Ont i kroppen efter att ha ätit för många kalorier