• Nicklas30

    Jag är inte kär i min tjej!!!

    Hej! Jag var ensamstående pappa tills jag har träffat min tjej för ett år sen. Jag tycker om henne och mina barn älskar henne och hon älskar de, hon är trevlig och snäll, vi umgås med varandra mycket, vi har bra sex, hon älskar mig jätte mycket men jag har inga känslor, jag är inte kär i henne trots att vi förlovade och planerar att gifta oss. Jag är tveksam och vill inte såra henne så jag tänkte göra det här inlägget för att se vad folk tänkar och tycker. Jag vet att det är upp till mig men just nu känns svårt och ta något beslut. Tror ni att det här med känslorna kommer att ändra sig på framtiden? Kommer jag att bli kär i henne då? Jag vet inte vad ska jag göra och jag vill inte ta fel beslut. Har någon varit med en sånt förr?? Och vad har ni gjort??

  • Svar på tråden Jag är inte kär i min tjej!!!
  • Magical

    Hur kommer det sig att du gått med på att gifta sig med någon som du visste att du inte är kär i?

    Vad folk tänker? Ja vad sjutton tror du? Skulle du själv vilja vara den som investerat tid och känslor i någon för att upptäcka att denne inte är kär i dig? Det går inte att komma ur detta utan att såra henne, det förstår du nog - men du sårar henne ännu mer om du väntar och dra ut på tiden. 

  • Juicebaren

    Intressant. Har ingen erfarenhet av att ha bra sex med någon jag tycker mycket om, men ?sakna känslor?. Funderar på vilken typ av känslor du saknar? Attraktion? Förälskelse (klingar ju av efter den första tiden) eller kärlek?

    Såklart ska du inte fortsätta i en relation där du inte har de rätta känslorna. Det är viktigt för er båda. Är alltså bara nyfiken på om du är i kontakt med just vilka känslor du saknar.

  • Nicklas30

    Jag förstår hur ni har tänkt. Alltså just nu är jag här och jag vill inte tänka på hur har vi hamnat här och varför, jag vill hitta någon lösning. Jag saknar kärlek ju, som sagt tjejen är bra,trevlig och snäll och jag tycker om henne men JAG ÄLSKAR INTE HENNE... samtidigt vill jag inte lämna henne. Jag bara undrar om kärleken kommer sen eller aldrig någonsin????

  • AnnaSthlm

    Vad är kärlek för dig? Var har du lärt dig det? Vad var kärlek i din familj? Börja där. Kärlek är inte det du ser på film. Det är möjligt att du inte är kär. Det är helt normalt eftersom att vara kär är en fysisk reaktion i hjärnan som inte kan fortsätta för alltid.

  • Mimosa86
    Nicklas30 skrev 2020-02-18 15:35:45 följande:

    Jag förstår hur ni har tänkt. Alltså just nu är jag här och jag vill inte tänka på hur har vi hamnat här och varför, jag vill hitta någon lösning. Jag saknar kärlek ju, som sagt tjejen är bra,trevlig och snäll och jag tycker om henne men JAG ÄLSKAR INTE HENNE... samtidigt vill jag inte lämna henne. Jag bara undrar om kärleken kommer sen eller aldrig någonsin????


    Har du varit riktigt kär innan? Vet du hur du brukar känna och bör du börjar känna det?

    Kan kärlek komma om ni avvaktar med bröllop och hela den biten? Ni behöver ju inte gifta er och inte nu.
  • Nicklas30

    Ja kärleken är något stor det är ju svårt och förklara. Jag vet att det är inte samma som på filmer men jag saknar kärlek till henne.

    Jag var riktigt kär i min ex fru så jag vet hur det är och hur det känns. Och att vänta med bröllopet? Tills när då? Nu har det gått mer än ett år och jag känner inget för henne.

    Hoppas bara inte att känslorna finns någon annanstans då är det kört. :-/

Svar på tråden Jag är inte kär i min tjej!!!