• Elsa891

    Läskigt med nya saker

    Jag är sån som person att jag tycker det är jättejobbigt med nya saker. Jag är väldigt rädd för att välja fel, och att inte veta hur saker och ting ska vara eller bli. Tex känns det jätteläskigt att söka nytt jobb, även om jag inte stormtrivs med det jag gör nu så är det ändå helt okej, och jag är rädd för att få det sämre. Ska jag åka någonstans kollar jag noggrant upp vägen dit, vad man gör där mm. Någon annan som känner igen sig och har tips på hur man kommer över detta?

  • Svar på tråden Läskigt med nya saker
  • Anonym (brytare)
    Elsa891 skrev 2020-02-18 18:42:22 följande:

    Jag är sån som person att jag tycker det är jättejobbigt med nya saker. Jag är väldigt rädd för att välja fel, och att inte veta hur saker och ting ska vara eller bli. Tex känns det jätteläskigt att söka nytt jobb, även om jag inte stormtrivs med det jag gör nu så är det ändå helt okej, och jag är rädd för att få det sämre. Ska jag åka någonstans kollar jag noggrant upp vägen dit, vad man gör där mm. Någon annan som känner igen sig och har tips på hur man kommer över detta?


    Förändringar kräver extra arbete och för att det extra arbetet skall kännas mödan värt måste det finnas ett mål och en mening som gör mödan värd. Används samma teknik som du gör när du skall åka någonstans.

    Bestäm målet
    Kolla upp hur du skall ta dig dit
    Gör upp en färdplan
    Bryt ner planen till hanterbara delar.
    Bryt ner delarna till praktiska handlingar
    Knyt skorna och börja gå
Svar på tråden Läskigt med nya saker