• Lxmbrg

    Min gravida flickvän tappar känslor?

    Hej,

    Min gravida flickvän (vecka 8) har som över en natt, eller under ett par dagar, blivit helt likgiltig känslomässigt. Inför såväl vänner och familj som inför mig. Hon säger att hon inte känner något. Varken eller. Att hon typ inte känner något för mig och då heller inte för barnet i magen. ?Så varför behålla barnet?? Ungefär så. För hon vill ju bara ha barn med någon hon tycker om och älskar, hon har ingen generell önskan om barn på så vis.

    Det har slagit över som i ett ögonblick, en handvändning. Innan detta var vi verkligen extremt kärleksfulla, förälskad, och planerade en framtid ihop. Vårt förhållande är också ganska färskt i sammanhanget.

    Hon säger också att hon själv fattar att det inte är logiskt.

    Jag vet inte vad jag ska göra? Jag är helt förtvivlad.

  • Svar på tråden Min gravida flickvän tappar känslor?
  • Vevoz

    Jag skulle säga hormoner, men kanske värt o kolla upp lite värden eller prata med en psykolog

  • Themis

    Det kallas hormoner och går förmodligen över, men kanske borde hon vända sig till MVC för lite samtal.


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Lxmbrg
    Themis skrev 2020-02-18 20:41:58 följande:

    Det kallas hormoner och går förmodligen över, men kanske borde hon vända sig till MVC för lite samtal.


    Vi har inskrivning i början av mars. Men kan man vänta till dess...

    Detta är olidligt.
  • BambiM

    Jag blev likadan mot min sambo första gången jag blev gravid. Stängde av känslomässigt och va inte alls i behov av någon närhet och kärlek. Fick missfall v 11 och efter någon vecka kände jag mig ?normal? igen. Det var som att jag varit i en liten bubbla under dom veckorna. Nästa gång jag blev gravid så blev jag inte lika påverkad av hormonerna. Hon borde prata med MVC.

Svar på tråden Min gravida flickvän tappar känslor?