• babyboooo

    Sinnessjuka humörsvängningar

    Jag lider av otroliga humörsvängningar och det kan klicka på en sekund. Jag kastar saker runt mig, jag har sönder saker, skriker, gapar, blir tokig. Det svartnar och det tar sååååå mycket energi av mig. Jag äter mediciner venlafaxin dagligen och atarax vid behov, men upplever inte att jag blir lugnare utan enbart att mina utbrott inte blir lika långvariga. Jag läste om nån epilepsi medicin som även används vid humörsvängningar, någon med erfarenhet av detta? Snälla hjälp mig. Jag tar vilken medicin som helst. Detta förstör min vardag så otroligt mycket. Mitt humör har förstört många relationer för mig. Nu lever jag i ett samboförhållande och vill inget hellre än att bli väck mina utbrott så han inte lämnar mig. Jag har testat att prata med kurator och psykolog. Jag har själv föreslagit KBT men dom tycker inte att jag behöver det utan jag ska kunna sluta med utbrotten självmant. Men någon jävla medicin måste väl finnas som kan stänga av den hemska utbrottsfunktionen i mitt huvud!

  • Svar på tråden Sinnessjuka humörsvängningar
  • Mortiscia80

    Är detta jämnt förekommande under månaden, eller lider du kanske av PMDS? Eller kanske annan hormonsvängning? Har man tagit blodprover t ex för att utreda fysiska orsaker?

  • babyboooo
    Mortiscia80 skrev 2020-02-19 09:55:05 följande:

    Är detta jämnt förekommande under månaden, eller lider du kanske av PMDS? Eller kanske annan hormonsvängning? Har man tagit blodprover t ex för att utreda fysiska orsaker?


    Det har inget med det att göra, tyvärr. Det kan komma varje vecka ibland. Nej inte blodprover.. känns som jag lider av borderline men det tas inte på så stort allvar..
Svar på tråden Sinnessjuka humörsvängningar