• Tiffan­y
    Wed 19 Feb 2020 13:14
    1293 visningar
    10 svar
    10
    1293

    Förtvivlad. Vad tror ni?

    Hade min senaste mens den 13/12. Har lång menscykel cirka 34dagar. Denna graviditet har varit upp o ner sen start. Fick komma in på UL tidigt pga misstänkt x men det var det inte. Hur som helst var på UL igår och då vaf det först 2 läkare som kollade o mätte embryot/fostret (är osäker på när det börjar kallas för foster) hur som helst mätte det till 6+6 o hinnsäcken som alltid varit större i vecka 8+3. Dem hittade inget hjärta o tog därför in en överläkare o när han tittade så säger han att han bara ser en tom hinnsäck? Alltså va?! Man ser klart o tydligt att det äe något på min ul bild som dessutom VÄXT sen 2 v tillbaka. Kan han ha kollat fel? Varför såg han inget? Han sa att det är med stor sannolikhet missfall på gång.

    Vad ser ni på min ul bild? Dem två läkarna innan kunde ju mäta vad dem såg fosterstruktur?

    Varför är min hinnsäck så stor men foster så litet fast det växt sen veckor tillbaka? Någon med samma problem? Orolig :(

    Ska tillbaka om 1v .

  • Svar på tråden Förtvivlad. Vad tror ni?
  • Tiffan­y
    Wed 19 Feb 2020 14:18
    #1

    :(

  • Anonym (Anony­m)
    Wed 19 Feb 2020 14:41
    #2

    Säcken kanske växer men det viktiga är fostret. De hittar inget hjärtljud och fostret har slutat växa.... Det tyder tyvärr inte på något positivt.

  • Tiffan­y
    Wed 19 Feb 2020 14:47
    #3

    Det har växt sen 2 veckor tillbaka men hjärtaktivitet kunde ej ses. O en överläkare påstod att han ens inte såg foster ? Är så förvirrad för jag ser ju klart o tydligt ett foster på denna bild.

  • Anonym (Mimmi­)
    Wed 19 Feb 2020 15:00
    #4

    Att de inte ser hjärtslag såpass sent bådar tyvärr inte gott, det brukar kunna ses redan i 6+0 eller t o m några dagar innan med en bra ultraljudsmaskin. Att hinnsäcken är större än fostret är förmodligen pga att fostret inte utvecklats som det ska men att hinnsäcken fortsätt växa. Ledsen :/

  • Tiffan­y
    Wed 19 Feb 2020 15:17
    #5

    Ok tack för svar. Ska tillbaka om en vecka o se då.

  • Wed 19 Feb 2020 17:22
    #6

    Jag skulle nästan säga att det är gulesäcken som syns men inget foster (väldigt litet foster). 


    Jag hade min senaste mens 11/12 och är idag i vecka 11(10+0). Var på ultraljud i vecka 9(8+1) och då såg man ett embryo tydligt på 16 mm med hjärtslag. Om du var där igår borde du vara i minst v 10(9+0) och då borde både foster och hjärtslag ses tydligt. Tyvärr verkar det som om graviditeten stannat av och du är med om så kallas MA (missed abortion), beklagar <3 

  • Wed 19 Feb 2020 17:24
    #7

    Tillägg, såhär såg mitt ultraljud ut i v9(8+1).

  • Anonym (Girl)
    Wed 19 Feb 2020 17:46
    #8

    Låter inte så lovande tyvärr, håller tummarna för dig

  • Anonym (P)
    Wed 19 Feb 2020 18:51
    #9

    Kan det vara gulesäcken som du ser som foster?

  • Tue 25 Feb 2020 11:45
    #10
    Tiffany skrev 2020-02-19 13:14:33 följande:

    Hade min senaste mens den 13/12. Har lång menscykel cirka 34dagar. Denna graviditet har varit upp o ner sen start. Fick komma in på UL tidigt pga misstänkt x men det var det inte. Hur som helst var på UL igår och då vaf det först 2 läkare som kollade o mätte embryot/fostret (är osäker på när det börjar kallas för foster) hur som helst mätte det till 6+6 o hinnsäcken som alltid varit större i vecka 8+3. Dem hittade inget hjärta o tog därför in en överläkare o när han tittade så säger han att han bara ser en tom hinnsäck? Alltså va?! Man ser klart o tydligt att det äe något på min ul bild som dessutom VÄXT sen 2 v tillbaka. Kan han ha kollat fel? Varför såg han inget? Han sa att det är med stor sannolikhet missfall på gång.

    Vad ser ni på min ul bild? Dem två läkarna innan kunde ju mäta vad dem såg fosterstruktur?

    Varför är min hinnsäck så stor men foster så litet fast det växt sen veckor tillbaka? Någon med samma problem? Orolig :(

    Ska tillbaka om 1v .


    Hur har det gått? <3 
Svar på tråden Förtvivlad. Vad tror ni?