• Önskarbebis2020

    Har ni blivit gravida efter missfall/MA? Dela gärna med er av era historier

    Tänker att en tråd för alla som gått igenom missfall/MA och som blivit gravida igen där allt gått bra.

    Jag behöver ha lite peppande historier efter MA i v 7+6.

    I vilken vecka förlorade ni pyret?

    Hur snabbt blev ni gravida?

    Hur mår ni idag?

    Tips till andra som går igenom samma sak som ni gjort?

    Och en stor kram till oss alla som gått igenom det!

  • Svar på tråden Har ni blivit gravida efter missfall/MA? Dela gärna med er av era historier
  • Fröken W

    Fick ett tidigt missfall, vecka 6, i oktober 2018. Kände mig ledsen och ville sörja färdigt innan vi försökte igen. I februari 2019 plussade vi och nu sitter jag med min sovande 4-månaders bebis i famnen.

  • Lita89

    Jag plussade på nyår förra året, första graviditeten. Började blöda i februari, dag två med blödningar åkte jag till gynakuten och där konstaterades att fostret var för litet samt saknade tydlig hjärtaktivitet. Kroppen tog hand om det själv.

    Jag blev gravid igen i juli och är nu i vecka 35 :). Var livrädd fram till vecka 22 och var övertygad om att bebisen dött typ varannan dag. Sen började jag känna tydliga sparkar och kunde lugna ner mig. Är fortfarande nojig men vi kämpar på!

  • Flora86

    Blev gravid i juli 2019, konstaterat MA i september. Fostret dött i V6 redan. Hade en mens emellan och blev gravid igen i oktober. Nu i v21 :)

  • HejsanJenny

    Jag har fler missfall i bagaget än vad som är roligt att upprepa, men de tolv månaderna innan jag blev gravid och lyckades komma så långt som jag har kommit idag (är i vecka 29 nu!): missfall i vecka 8+2 I november ?18, vecka 6+5 i april ?19 och sen vecka 5+0 i juni ?19. Blev sedan gravid i augusti igen och som sagt, är i vecka 29 nu. Vågar äntligen hoppas på att det kommer gå vägen denna gång och vara glad, men det har varit psykiskt svårt hela graviditeten, har inte kunnat njuta eller slappna av alls förens alldeles nyligen.

    All lycka till dig! Hoppas du får ett fint plus snart igen.

  • Önskarbebis2020
    Fröken W skrev 2020-02-19 21:15:18 följande:

    Fick ett tidigt missfall, vecka 6, i oktober 2018. Kände mig ledsen och ville sörja färdigt innan vi försökte igen. I februari 2019 plussade vi och nu sitter jag med min sovande 4-månaders bebis i famnen.


    Åh tack för svar! Vad glad jag blir att allt gått bra för dig
  • Önskarbebis2020
    Lita89 skrev 2020-02-19 21:24:02 följande:

    Jag plussade på nyår förra året, första graviditeten. Började blöda i februari, dag två med blödningar åkte jag till gynakuten och där konstaterades att fostret var för litet samt saknade tydlig hjärtaktivitet. Kroppen tog hand om det själv.

    Jag blev gravid igen i juli och är nu i vecka 35 :). Var livrädd fram till vecka 22 och var övertygad om att bebisen dött typ varannan dag. Sen började jag känna tydliga sparkar och kunde lugna ner mig. Är fortfarande nojig men vi kämpar på!


    Åh tack för svar. Blir så glad att läsa att det kan gå väldigt bra efter ma och mf hoppas på lika tur!
  • Önskarbebis2020
    Flora86 skrev 2020-02-20 07:04:55 följande:

    Blev gravid i juli 2019, konstaterat MA i september. Fostret dött i V6 redan. Hade en mens emellan och blev gravid igen i oktober. Nu i v21 :)


    Åh vad kul att höra grattis! Jag hoppas på samma tur att bli gravid snart igen
  • Önskarbebis2020
    HejsanJenny skrev 2020-02-20 07:15:17 följande:

    Jag har fler missfall i bagaget än vad som är roligt att upprepa, men de tolv månaderna innan jag blev gravid och lyckades komma så långt som jag har kommit idag (är i vecka 29 nu!): missfall i vecka 8+2 I november ?18, vecka 6+5 i april ?19 och sen vecka 5+0 i juni ?19. Blev sedan gravid i augusti igen och som sagt, är i vecka 29 nu. Vågar äntligen hoppas på att det kommer gå vägen denna gång och vara glad, men det har varit psykiskt svårt hela graviditeten, har inte kunnat njuta eller slappna av alls förens alldeles nyligen.

    All lycka till dig! Hoppas du får ett fint plus snart igen.


    Åh grattis! Håller tummarna att allt kommer gå bra för er så stark du/ni är!

    Jag hoppas att vi får ett plus snart när hormonerna gått ur kroppen och ÄL kommer igång igen. Stort grattis till dig
  • Ukklavek

    Jag har haft 5 missfall, 4 tidiga v4-6 och ett sent v13-14.

    Har ändå fått 3 barn, så fortsätta och inte ge upp är melodin.

    Mvh

Svar på tråden Har ni blivit gravida efter missfall/MA? Dela gärna med er av era historier