• Anonym (N88)

    Ångest

    Jag och min sambo har varit tillsammans i 7 år. I början av vårt förhållande (vi hade varit tsm i lite under 2 år) var vi ute på krog. Vi blev båda stupfulla och åkte hem till oss med ett par andra på efterfest. På efterfesten flippade min sambo ur,skrek och blev helt galen (de här var senast han drack sprit,han har inte rört det efter de). Det blev så illa att att grannarna ringde polisen och tog honom med. Det sista han sa åt mig var att att han aldrig mera ville se mig och att det nu var slut. Det är typ de sista jag minns. Jag har efter det svaga minnen. Minns att jag låg i min säng och gråt,trodde mitt hjärta skulle brista. En av killarna som varit på efterfesten kom och tröstade mig. Sedan kommer de bara upp en liten lucka av att han går ner på mig. Nästa sak jag minns är att jag vaknade upp i sängen ensam på morgonen. Det enda jag är helt säkert på är att vi inte hade sex. Jag har nu i 6 år värt på skulden från denna natt. Jag har aldrig ens tänkt tanken på otrohet under dessa 6 år,och ångrar det som hänt så mycket att jag ibland spytt av ångest. Hans känsla för otrohet är enkel;skulle det hända skulle han lämna mig. Vi har nu ett väldigt fint förhållande och ingen av oss vill ha någon annan. Den senaste månaden har ångesten blivit värre. Men jag KAN inte berätta de här för honom. Han kommer inte att förstå,allt kommer att gå i bitar vi byggt upp och det skulle göra mera skada än något annat. Han är verkligen mitt liv,älskar honom så fruktansvärt mycket och jag känner att jag måste gå veta vad andra människor tycker om min situation. Vad hade ni gjort? Hur som helst kommer jag aldrig att berätta för han skulle gå o bitar. Men jag skulle kunna göra slut,om det besparar honom. Eller så får jag leva med min skuldm. För det mesta glömmer jag det,känns som en annan livstid sen,men ibland kommer de upp som höga hus och det känns som om jag skulle kvävas i min ångest.

  • Svar på tråden Ångest
  • nnnnnnnn

    Det verkar ju som att du blivit utsatt för ett övergrepp!
    Om den andre upplever att du är i ett utsatt tillstånd tex är full, så får den inte göra sexuella handlingar med dej = du har blivit utsatt för ett brott.

    Du har inte varit otrogen. Så släpp den skulden.

    Om din make var full/trött/sov/tagit mediciner eller annat som gjort att han var i ett utsatt tillstånd och något hände honom tex att han blev rånad eller antastad, skulle du då lämna honom? Eller skulle du tycka att det var fult gjort av de som utnyttjade hans utsatta tillstånd?

    Om du vill berätta för honom (din partner) eller ej bestämmer du, men du bör nog kolla upp om du kan gå och prata med någon för att ventilera att du utsatts för ett övergrepp och har svårt att gå vidare i livet. Kanske en kurator eller kristerapeut?
    Kolla upp det!

    Kämpa på!

  • Anonym (Man)

    Jag håller helt och hållet med föregående inlägg. Du har blivit utsatt för ett övergrepp och måste prata med någon som kan hjälpa dig att bearbeta händelsen. Tyvärr är det väl för långt tillbaka i tiden för att ställa idioten som gjorde det till svars. Men det kanske skulle hjälpa. Om jag hade en sambo som berättade en liknande historia så skulle, för mig, all skuld hamna på förövaren.

Svar på tråden Ångest