• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket flicknamn?
  • fluu

    Adele - fint, men lite krångligt i Sverige pga olika uttal.

    Amanda -trevligt och gångbart,men ganska intetsägande.

    Livia - Det är ju både bra och gångbart, men jag gillar det ändå inte. Känns prinsessigt och som en halvmesyr om man jämför med liknande Olivia och Liv.

    Cornelia - Bra och hyfsat gångbart, inte min grej bara.

    Saga - trevligt, men för sött och vekt.

    Sigrid - Starkt, ståtligt, vackert och nordiskt. Gångbart och bra. Kan dock ge tråkigt smeknamn.

    Elin - Vackrare och enklare blir det knappast. Bra på prick alla sätt.

    Alma - Vackert, starkt, gångbart, enkelt, bra på alla sätt.

    Kristina - se Alma.

    Stina - trevligt smeknamn.

    Elin, Kristina eller Alma röstar jag för.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • nnnnnnnn

    Kopierar till viss del Fluus inlägg, det var bra!

    Adele - fint, men lite krångligt i Sverige pga olika uttal. Kanske kan Adelia funka bättre? Det känns lättare att uttala rätt.

    Amanda -trevligt och gångbart,men ganska intetsägande.

    Livia - Det är ju både bra och gångbart, men jag gillar det ändå inte. Känns prinsessigt och som en halvmesyr om man jämför med liknande Olivia och Liv.

    Cornelia - Bra och hyfsat gångbart, inte min grej bara. Tycker också att det låter lite hårt.

    Saga - trevligt, men för sött och vekt. Inte så förtjust i namn som är andra ord samtidigt som Saga, Vilde mm.

    Sigrid - Starkt, ståtligt, vackert och nordiskt. Gångbart och bra. Kan dock ge tråkigt smeknamn.Håller inte med om tråkigt smeknamn eller så har jag begränsad fantasi och kommer inte på det tråkiga smeknamn som avses. Sigge som smeknamn gillar jag skarpt.

    Elin - Vackrare och enklare blir det knappast. Bra på prick alla sätt. Lite tråkigt och mesigt, men vackert och enkelt.

    Alma - Vackert, starkt, gångbart, enkelt, bra på alla sätt.

    Kristina - se Alma.

    Stina - trevligt smeknamn. 

  • Xenia

    Många vackra namn! Jag röstade på Livia. Vackrare än Olivia (får mig att se gröna oliver för min inre syn) och ovanligare. Liv är ett helt annat namn, fornnordiskt medan Livia är romerskt. Lydia är ett liknande namn jag gillar.

    Nummer två är Saga. Vaddå vekt, det är namnet på en fornnordisk gudinna.

  • Millimillimeter
    Xenia skrev 2020-03-19 16:07:46 följande:

    Många vackra namn! Jag röstade på Livia. Vackrare än Olivia (får mig att se gröna oliver för min inre syn) och ovanligare. Liv är ett helt annat namn, fornnordiskt medan Livia är romerskt. Lydia är ett liknande namn jag gillar.

    Nummer två är Saga. Vaddå vekt, det är namnet på en fornnordisk gudinna.


    Du tycker inte att Livia är för likt Julia då? Det får mig att tveka plus att må bra kommer tro att man säger "Julia och Olivia" när man säger namnen ihop låter det som det.. Kommer bli ett evigt rättande.
  • Xenia

    Jag skulle nog bara sagt "barnen" eller "flickorna" om jag pratade om bägge. Ett namnlöst kollektiv! Skrattande

    Men kanske "Julia och Saga" flyter bättre då.

Svar på tråden Vilket flicknamn?