• Unfiore

    Gift men kär / förälskad i någon annan..

    jag är gift och tillsammans med min partner sen 5 år tillbaka vi har två barn. De senaste halvåret har varit fullt med massa bråk men börjar bli lite bättre nu. Min man började med att ta upp sitt dator intresse och försvann in i datorns värld och jag kände mig bortvald och så dissad. Så började söka annat.

    Träffade då denna kille, Hampus via gemensam träning. Vi började skriva och vi klickade direkt. Han var så rolig och gjorde mig glad när jag var ledsen. Detta var ca tre månader sen. Vi har skrivit konstant varje dag i timmar förutom några veckor då han tagit avstånd av olika anledningar men vi har ändå alltid hittat tillbaka till varandra. Min min har vetat om jag skrivit med Hampus hela tiden. Han har tyckt de varit lite märkligt vi skrivit så mkt men accepterat det för han ser jag blir glad. Mitt syfte med Hampus var alltid att bara ha han som min vän.

    Dock började känslor växa fram. En sjuk attraktion med. Vi började bli mer flirtiga i våra sms. Snälla alla jag vet de är fel och har sådan ångest över detta så snälla kom ej med era predikar..

    Vi har setts själva två gånger. Andra gången tyckte jag ej att vi klickade så bra. Jag fick prata för att ha konversationen vid liv annars blev de tyst.. Hampus har egenskaper som jag tror jag skulle tröttna på i längden därför tror och hoppas jag att detta bara är en förälskelse som kommer gå över, men hur vet man ?

    I måndags sa Hampus han ej vill ha kontakt på detta sätt mer. Han sa vi kan vara vänner kan höras om de är något speciellt men vill ej ha sådan intensiv kontakt som vi haft.. jag går under. Vad ska jag göra? Jag mår så dåligt.. vill sova hela tiden för att slippa känna.. saker blir inte lättare med tiden utan snarare tvärtom. För har insett att jag lever med något hopp att han ska höra av sig.. vilket han inte gör så för varje dag mår jag sämre känns nästan ohanterbart.

    Sen vet jag att detta är de bästa då jag vill leva med min man. Jag önskar bara att jag ej var förälskad och kunde vara vän med Hampus och på så sätt ha kvar han i mitt liv..

    Hampus har skrivit / sagt bland annat detta till mig oftast på fyllan ?du är den sjukaste drogen jag tagit, kan inte sluta skriva med dig? ?du gör mig galen? ?varför tycker jag om dig så mycket? Hampus har bara varit singel i 6 månader efter ett 15 års långt förhållande. Kan de vara så att han känner inga känslor för mig och jag bara har funnits för han så han ej ska känna sig ensam? Han säger han har dåligt självförtroende och att han haft svårt med tjejer så kan de vara så att han bara haft kontakt med mig för att jag bekräftar han? Dock lägga ner timmar på en person varje dag.. gör man det om man inte känner något extra ?

    Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Vill helst inte skriva till han då vi har gemensamma träningar varje vecka och gemensamma vänner som inget vet. Vill inte förlora mer stolthet! För hade han verkligen gillat mig på samma sätt så hade han väl hört av sig? Var ändå han som sa upp bekantskapen..

    Ja jag vet. De bästa för oss är att ej höras om jag vill satsa på min man. Men känns på liv och död. Tappat livsgnistan helt. besatt som jag är googlar jag hans namn kollar bilder och analyserar allt han sagt om och om igen. Har raderat all konversationen då jag bara satt och läste igenom den om och om igen .. Snälla hjälp någon ..


    1
  • Svar på tråden Gift men kär / förälskad i någon annan..
  • Anonym (meh)

    Du skriver själv att det inte var lika rolig andra gången ni sågs, att det gick trögare att prata och att du insett att han har egenskaper som du kommer tröttna på i längden. 

    Nu blir du upprörd för att det är han som säger att han vill minska kontakten?  

    Snacka om dubbelmoral. Var glad i stället att han vill dämpa ner lite, det löser ju allt åt dig. 

    Det är ett osunt beteende att lägga timmar varje dag på detta, som du själv också inser. Du har vant dig vid detta, kanske fyllde det ett hål i ditt liv men nu är det dags att hantera det på annat sätt än att söka bekräftelse utifrån. Prata med din man! Lös era problem eller separera- vad vet jag- men du måste ta itu med de verkliga problemen utan denna verklighetsflykt. 

  • Anonym (Ah)
    Anonym (meh) skrev 2020-02-20 10:45:58 följande:

    Du skriver själv att det inte var lika rolig andra gången ni sågs, att det gick trögare att prata och att du insett att han har egenskaper som du kommer tröttna på i längden. 

    Nu blir du upprörd för att det är han som säger att han vill minska kontakten?  

    Snacka om dubbelmoral. Var glad i stället att han vill dämpa ner lite, det löser ju allt åt dig. 

    Det är ett osunt beteende att lägga timmar varje dag på detta, som du själv också inser. Du har vant dig vid detta, kanske fyllde det ett hål i ditt liv men nu är det dags att hantera det på annat sätt än att söka bekräftelse utifrån. Prata med din man! Lös era problem eller separera- vad vet jag- men du måste ta itu med de verkliga problemen utan denna verklighetsflykt. 


    Instämmer helt och hållet.

    TS, prata med din man och lös dina problem med honom. Du fattar väl själv att ditt äktenskap kommer att krascha om du fortsätter med denna kille, även om du inbillar dig att ni bara är vänner.
  • Unfiore
    Anonym (meh) skrev 2020-02-20 10:45:58 följande:

    Du skriver själv att det inte var lika rolig andra gången ni sågs, att det gick trögare att prata och att du insett att han har egenskaper som du kommer tröttna på i längden. 

    Nu blir du upprörd för att det är han som säger att han vill minska kontakten?  

    Snacka om dubbelmoral. Var glad i stället att han vill dämpa ner lite, det löser ju allt åt dig. 

    Det är ett osunt beteende att lägga timmar varje dag på detta, som du själv också inser. Du har vant dig vid detta, kanske fyllde det ett hål i ditt liv men nu är det dags att hantera det på annat sätt än att söka bekräftelse utifrån. Prata med din man! Lös era problem eller separera- vad vet jag- men du måste ta itu med de verkliga problemen utan denna verklighetsflykt. 


    Tack för ditt svar! Vet du har rätt. Vi var ju vänner först. Jag trivs bättre med killar än tjejer så de är därför jag vill ha han som vän. Därför jag undrar lite om om jag är kär eller förälskad, en förälskelse går ju över och går allt över så kan man ju vara vänner, det som jag vill. Har aldrig upplevt detta förut och det är så snurrigt och önskar få lite hjälp.
Svar på tråden Gift men kär / förälskad i någon annan..