• Morran78

    Syntes inget på vul v 7+6

    Är gravid i vad jag beräknar till 7+6. Sista mens 27 dec och den är helt regelbunden nästan på klockslaget. Idag gjorde jag ett vul bara för att se att allt var ok, och läkaren såg INGET. Tjocka slemhinnor, men inget mer! Ingen fostersäck eller gulekropp eller nåt. Ingen prick. Är så förvirrad. Har lite graviditetssymtom, allt smakar konstigt och är extremt trött. Fick ta ett blodprov för att mäta hormoner, får svar nästa vecka. Känns så himla konstigt, var så inställd på det här. Om fostret nu tillbakabildats, vart har det tagit vägen?! Han sa att om jag är kortare gången kunde fostret gömma sig bakom slemhinnorna, men låter konstigt? Jag har ju väldigt regelbunden ägglossning. I v 7+6 ska man ju se hjärtat och allt. Nån som varit med om något liknande?

  • Svar på tråden Syntes inget på vul v 7+6
  • Anonym (Liiten)

    Även om din mens är väldigt regelbundet vet man inte riktigt när ägglossningen sker och det kan även ta tid för ägget att fästa så jag skulle inte oroa mig riktigt än, det kan helt enkelt vara så att du inte är så långt gången som du tror. Jag vart tillbaka flyttad en hel vecka på mitt första ul så jag kan inte haft ägglossning När jag trott. Mitt andra ul kom jag tillbaka 2 dagar så nu är jag beräknad 5 dagar efter det som först var mitt första bf. Ta det lugnt och avvakta, du borde få komma in igen efter en vecka.

  • EllaLo

    Är i samma sits som du. Senaste mens 29 dec, fick utslag på äl stickor 13 januari plussade dock 16 dagar efter äl. Mitt gravtest var negativt på BIM - 2-3 dagar. Gjorde VUL för lite över en vecka sedan när jag trodde att jag var i 6+1, visade bara en hinnsäck som va i 4+6 kanske någon dag mer sa min gyn, så ska göra nytt nästa vecka.

    Men när jag räknade på det så kan ägget ha släppt 15e, och kan ha fästs senare för min del om man utgår ifrån hur min temp var. Har du testat med stickor eller temp? Isåfall kanske du också kan försöka att räkna om veckorna. Om det nu stämmer i mitt fall skiljer det 10 dagar och det kan det hända mycket på :)! Hoppas vi båda har tur och att det går vägen ändå!

  • Morran78

    Åh jag hoppas vi båda har tur och bara har räknat fel. Jag testade med stickor. Fick svaagt positivt 3 dagar före bim. Men i mitt fall tror jag tyvärr att det inte finns nåt där, även om jag räknat fel på en vecka borde nåt ha synts. Han såg ingen hinnsäck eller nåt. Fattar inte hur det kan vara möjligt! Mitt önsketänkande är att han hade en sämre ultraljudsapparat.. Tack för era svar! Det hjälper! Vi kan väl uppdatera oss här om hur det går?

  • Morran78

    Åh jag hoppas vi båda har tur och bara har räknat fel. Jag testade med stickor. Fick svaagt positivt 3 dagar före bim. Men i mitt fall tror jag tyvärr att det inte finns nåt där, även om jag räknat fel på en vecka borde nåt ha synts. Han såg ingen hinnsäck eller nåt. Fattar inte hur det kan vara möjligt! Mitt önsketänkande är att han hade en sämre ultraljudsapparat.. Tack för era svar! Det hjälper! Vi kan väl uppdatera oss här om hur det går?

  • Morran78

    Menade att jag gjorde gravtest med stickor????, förstår nu att du menade älstickor! Jag använde inga stickor eller temp utan gick bara på min app när jag hade ägglossning vilket enligt min app var 10-12 jan.

  • Anonym (Fisken)

    Jag var inne på VUL v 5+3 och 5+6 första gången. De kunde få se hinnsäck och gulsäck, men inget mer.

    Sen var jag inne i v 7+3, då såg vi foster och hjärtljud.

    Jag flyttade senare i graviditeten bak några dagar.

    Låter konstigt att han inte såg något alls. Om du tar ett graviditetstest nu, vad visar det?

  • EllaLo
    Morran78 skrev 2020-02-20 12:13:11 följande:

    Menade att jag gjorde gravtest med stickor????, förstår nu att du menade älstickor! Jag använde inga stickor eller temp utan gick bara på min app när jag hade ägglossning vilket enligt min app var 10-12 jan.


    Men säg att du inte alls hade äl när appen säger det. Den går ju bara på förinställningar och det typiska 28 dagars och att äl sker på dag 14. Jag hade först äl utslag på cd 16 men jag tror det kan ha släppt på cd 18. Om jag hade räknat efter senaste mensen hade jag varit i 7+2 idag men om jag utgår ifrån vad VUL visade och mina egna räkningar eter vad jag tror är jag förhoppningsvis i 6+1. Be om second opinion och gör ett till VUL, håller tummarna :)!
  • Tiffany

    Har du haft nå ont/blödningar? Så du inte har utomkvedskap? Fast det gör jätteont säger dem så var inte orolig. Tur du ska tillbaka dit igen. Så ledsen för din skulle. Själv är jag gravid i v10 men fosterstruktur mäts i vecka 7 snart 8 men utan hhärtaktivitet o dem tror missed abortion :( ska tillbaka om 1 v

  • Morran78

    Ja det är så konstigt att han inte såg någonting förutom en tjock slemhinna! Det är som att jag hittat på att jag är gravid liksom. Tog ett nytt test när jag kom hem, det visar väldigt starka streck.

  • Anonym (Fisken)
    Morran78 skrev 2020-02-20 12:41:51 följande:

    Ja det är så konstigt att han inte såg någonting förutom en tjock slemhinna! Det är som att jag hittat på att jag är gravid liksom. Tog ett nytt test när jag kom hem, det visar väldigt starka streck.


    Så konstigt...
Svar på tråden Syntes inget på vul v 7+6