• Chianti

    Om anorexi och att dölja/visa det

    En fråga jag funderat på länge. Jag hade uppfattningen att anorektiker känner sig tjocka och fula och därför döljer sina kroppar.  Men jag möter ofta en tjej med anorexi och hon har alltid tighta brallor på sig. Hon är så utmärglad att hon bara är skinn och ben och ser helt abnorm ut så det är svårt att inte titta när hon passerar. Och varje gång tänker jag att folk skulle nog inte tittat om hon inte haft så tighta byxor. 
    Är detta udda eller klär sig anorektiker inte för att dölja sin kropp? 
    Knasig fråga kanske men nu har jag ställt frågan till mig själv säkert 30 gånger så nu måste jag fråga nån.
    Peace out.


  • Svar på tråden Om anorexi och att dölja/visa det
  • pepsimax

    Du får nog fler svar i en anonym tråd. Men skulle säga att det varierar.

    Många som jag känt med anorexi är ju modemedvetna och klär sig efter det, även om de tycker att de är för tjocka. Vissa är medvetna rent logiskt att de är för smala enligt normen också. Men de vill ändå vara smalare. 

    Man ser ju smalare ut i lite tighta kläder också, jämfört med stora kläder.
    Det är väl ofta inför familj som anorektiker vill dölja, inte som resten av omvärlden gör så mycket för att tvinga anorektikern att äta.

  • Vanillaextract

    Det är olika. Vissa döljer sig, vissa har mer avslöjande kläder. De som har pösiga kläder brukar väl oftare göra det för att dölja sin viktnedgång för omgivningen än något annat. De allra flesta klär sig normalt skulle jag säga. 

Svar på tråden Om anorexi och att dölja/visa det