• Anonym (E)

    Hur många försök, innan ni blev gravida?

    Som rubriken lyder, hur lång tid tog det för er innan ni plussade och hur gamla var ni då? Hur ofta hade ni sex kring ÄL?

    Är "bara" på 3e månadens försök, efter ett missfall förra året och en dotter som fyller 6 i vår, men jag pendlar mellan hopp och förtvivlan hela tiden, jag blir 29 i år. Brukar få till sex varannan/var tredje dag men det vill sig inte. Vi som par är hälsosamma. Äter bra, tränar, röker inte, dricker knappt. osv.

    Vad gör vi för fel? :(

  • Svar på tråden Hur många försök, innan ni blev gravida?
  • Daphodil

    Första gången var jag 26, då tog det sig på tredje försöket. Andra gången var jag 29, då tog det sig på åttonde försöket (blev senare MA). Tredje gången var jag 30, då tog det sig på tredje försöket igen.

  • Anonym (E)
    Daphodil skrev 2020-02-20 13:12:38 följande:

    Första gången var jag 26, då tog det sig på tredje försöket. Andra gången var jag 29, då tog det sig på åttonde försöket (blev senare MA). Tredje gången var jag 30, då tog det sig på tredje försöket igen.


    Jag fick också MA, i V.6. Det tog hårt, men vill satsa utan uppehåll. Har testat med ÄL test för att se om ÄL kommit igång, och så verkar fallet vara i alla fall.
  • Anonym (E)
    Lili158 skrev 2020-02-20 13:14:09 följande:

    Är 29 och det tog sig på 12:e försöket. Sex varannan dag från mensens slut till ny mens.


    Ja vad jag förstått så är 1 år normalt. Hur hanterade du väntan? Jag kommer få svårt om min väntan blir lång.
  • Anonym (H)

    Ett år exakt. Jag var 28 när jag slutade med minipiller och blev gravid strax innan jag fyllde 29.

  • Anonym (H)

    Vi hade sex några dagar innan ägglossning, men stressade inte med att ligga varannan osv! Utan vi hade sex när vi ville!

  • Gasellen87

    Första: oplanerat, slutade i ma v. 13 var 25 år

    Andra: andra försöket, blev en dotter var 26 år

    Tredje: andra försöket, blev en son var 28 år

    Fjärde: fjärde försöket, gravid v 40+0, är 32 år

  • Anonym (E)

    Okej! verkar som om allt från 1 månad-1 år är ganska vanligt då.

    Både dottern och missfallet blev till på första försöket så därför jag är lite fundersam att det verkar ta tid nu.

    Hade ÄL i början på veckan nu och hade sex ungefär 2 dagar innan och en dag efter.

  • Lili158
    Anonym (E) skrev 2020-02-20 13:22:30 följande:

    Ja vad jag förstått så är 1 år normalt. Hur hanterade du väntan? Jag kommer få svårt om min väntan blir lång.


    Det var jättejobbigt någonstans där vid 7-10 försöket, sen lugnare då vi visste att efter ett år kunde vi söka hjälp.
Svar på tråden Hur många försök, innan ni blev gravida?