• Anonym (broke­n)
    Thu 20 Feb 2020 13:28
    1277 visningar
    8 svar
    8
    1277

    Gå vidare efter otrohet på nätet

    Hej
    Ska försöka hålla min historia kort.
    Har under nått år varit lite misstänksam på vad min fru pysslat med på nätet.
    Jag har uppfattat det som att telefonen vinklats lite och att sidor stängs ned på datorn när jag kommer, men jag har alltid satt den egna integriteten högt och inte velat vara någon snokande man. 
    Hon har vid något tillfälle för något år sedan nämnt att hon kanske pratat lite sex i spelchatten, och jag fick uppfattningen att det var i den vanliga spelchatten, och sa att det är väl OK bara jag fick dra nytta av det så att säga....
    Vårt sexliv har väl varit upp och ned, en mestadels bra senaste åren, dock mest på helger i samband med några glas vin, men oftast på tok för sent på natten.
    eller lite roligare äventyr på någon helg på hotell själva utan barnen.

    Nu för lite mer en vecka sedan så hittade jag sexleksaker som i hennes matväska som var på väg till jobbet, konfronterade så klart om det och fick svävande förklaringen att hon tagit hem dom från jobbet på fredagen, dom har blivit utplockade från packning från en tjänsteresa, inget konstigt att hon haft nån leksak med att roa sig med på hotellrum, det visste jag om sen tidigare.
    Dock startade ju paranoian hos mig rejält, jag började kolla upp att sakerna låg där de brukar, och på onsdagen försvann en sak igen, och jag konfronterade henne på torsdag kväll om det, fick återigen ett svävande svar att hon läst novell om att använda leksak under arbetstid (klämmor för bröstvårtor).
    Bedyrar att hon absolut inte håller på och träffar någon annan.
    I fredags åkte hon bort på jobb till lördagen och vi sa att vi kör alla hjärtans dag på lördagen istället.
    På lördagen så när jag hämtat henne så var humöret på topp hos båda och vi började förbereda mat osv, när hon gick iväg till duschen så tog hon som vanligt med sig telefonen, och någonstans där brast det för mig och jag gick in i vår router och kollade upp vad hon surfade på, man ser DNS uppslagen, då ser jag inloggning mot en fetishsida, samt att KIK körs.
    när hon kommer från duschen så säger jag att vi måste prata, så vi tar varsitt glas vin och sätter oss vid köksbordet, jag konfronterar och frågar om det här att hon inte träffat någon annan även gällde på internet, då brast det och hela skiten välde ut.
    Under ca 5 år tid har hon sexchattat med 25 - 30 olika män i olika omgångar mestadels via IMVU, men även skickat bilder till dom via ett yahookonto och KIK.

    Det som hände på slutet var att hon nyligen sökt sig till BSDM relaterade rum på IMVU och där igenom testat på att ha en D/s relation (dominance and submission), vi har själva experimenterat på temat med lite lekar, men det är ju så klart svårt med barn hemmet, så vi har inte kommit så långt.
    Hon har där kommit i kontakt med en kille som hon då tagit order av och fått uppdrag, därav sexleksakerna som skulle med till jobbet, plugg, stav och klämmor.

    Vi är ju så klart förtvivlade båda två och gråter och pratar, håller masken för barnen och kör igenom mellomyset med bravur, alla är glada, senare så blir vi sittande hela natten och pratar, hon säger att hon sökt det hon inte fått tillräckligt av mig, närhet och ömhet, sökt spänningen i att bli kär i en person, jäkligt komplicerad historia för mig att ta in, jag har så klart fått se alla tänkbara loggar och chattar så jag förstår till stor del vad hon fått ut av det och jag börjar förstå mekanismerna bakom det hela, jag tror henne när hon bedyrar att hon aldrig träffat någon i verkligheten, kom även av bara farten fram att hon kysst en kollega som raggat på henne för något år sedan, men att hon slog stopp direkt och jag litar på henne till 100% det hon säger.
    Allt detta jäkla skit för att två vuxna inte kan kommunicera och berätta om sina behov, hon säger att hon försökt framföra det vid flera tillfällen, jag har väl istället utfört en massa praktiska sysslor istället och tyckt att det borde uppskattas.

    Nu är så klart kontot där på IMVU avslutat och bilder och meddelanden rensade, jag har total insyn så länga jag vill i hennes digitala liv.

    Nu ska vi försöka gå vidare med samtal på familjerådgivningen och försöka lappa ihop det hela, för vi vill båda att det ska bli något bättre av det här.

    Sexet vi har nu har aldrig varit bättre, men jag börjar bli öm, det är precis som att den fysiska närheten mellan oss hjälper till i läkeprocessen, men den kommer nog att ta tid, tid för mig att förlåta och få tillit, och tid för henne att bli av med sin egen ångest och skuldkänsla.

    bara ett litet stycke ur verkligheten, och passa er för IMVU eller liknande ställen, verkar vara en godisbutik för kvinnor och män att begå felsteg om man är mottaglig.

  • Svar på tråden Gå vidare efter otrohet på nätet
  • Thu 20 Feb 2020 15:00
    #1

    Jag hade inte brytt mig det minsta faktisk, så länge inga fysiska träffar sker

  • Anonym (broke­n) Trådstartaren
    Thu 20 Feb 2020 15:50
    #2
    Giftskåneman skrev 2020-02-20 15:00:38 följande:

    Jag hade inte brytt mig det minsta faktisk, så länge inga fysiska träffar sker


    Nej, om jag vetat om och sagt OK så är det en annan sak, nu blev det i mina ögon en otrohet när det skett på det här viset.
    Jag har inget emot att man får ta ut svängarna lite själv.
  • Thu 20 Feb 2020 16:25
    #3
    +1

    Jag vet inte om jag hade varit ok med det. Om min sambo hade haft andra behov än de jag ger henne så hade jag velat att hon pratat med mig först innan hon hade tagit steget att kontakta andra. Bara för att kontakten varit via internet så är det inte bara att vifta bort. Jag vet själv med mig hur det är att skriva sexhistorier till folk och hur intimt det kan vara. Jag menar, bara att hon fått order av någon och gjort saker på jobbet pga. det känns som rejäla övertramp.

    Det du kan ta med dig är ju att ert samliv aldrig varit bättre, så något bra har det ju kommit från det. Synd bara att det inte kom utan inblandning från andra. 

  • Fri 21 Feb 2020 08:49
    #4

    Vad är skillnaden, hon ligger på hotellrummet och fantiserar, eller hon ligger på hotellrummet och chattar med nån som skriver exakt samma sak som i hennes fantasi?

    Så länge hon inte rör nån så kan väl fantasierna komma var som helst ifrån?

  • Fri 21 Feb 2020 09:41
    #5

    Alltså min första tanke var att jag hade nog tappat allt vad känslor, förtroende och tillit till den som gjort något sådant mot mig och under så lång tid. Men så läser jag lite till och tänker på hur ni tänkt och gjort och ni har ju ändå gjort något bra av det som ni verkar gilla båda två. Synd ändå att ni/man inte pratar och lyssnar på varandra och gör något bra av det så det går så långt att man söker sig utanför sina förhållanden för att få sina behov tillfredsställa. Fint att det löste sig för er tycker jag i varje fall.

  • Anonym (broke­n) Trådstartaren
    Fri 21 Feb 2020 23:04
    #6
    Mr K69 skrev 2020-02-21 09:41:40 följande:

    Alltså min första tanke var att jag hade nog tappat allt vad känslor, förtroende och tillit till den som gjort något sådant mot mig och under så lång tid. Men så läser jag lite till och tänker på hur ni tänkt och gjort och ni har ju ändå gjort något bra av det som ni verkar gilla båda två. Synd ändå att ni/man inte pratar och lyssnar på varandra och gör något bra av det så det går så långt att man söker sig utanför sina förhållanden för att få sina behov tillfredsställa. Fint att det löste sig för er tycker jag i varje fall.


    Löst å löst, det här uppdagades i Lördags, så vi försöker väl kommunicera och hitta ihop, vi båda har samma mål, men vi tar ändå chansen att gå till familjerådgivning för lite extra hjälp, mycket närhet och kärlek är fina plåster på sårad själ ????
  • Anonym (man)
    Fri 21 Feb 2020 23:42
    #7
    Anonym (broken) skrev 2020-02-21 23:04:12 följande:
    Löst å löst, det här uppdagades i Lördags, så vi försöker väl kommunicera och hitta ihop, vi båda har samma mål, men vi tar ändå chansen att gå till familjerådgivning för lite extra hjälp, mycket närhet och kärlek är fina plåster på sårad själ ????
    Nja, den som gjort fel vet ju oxå om vad den behöver göra för att bli förlåten och kommer vara väldigt medgörlig i början. En intressantare fråga är varför hon inte gjorde så innan hon blev påkommen?
  • Sat 22 Feb 2020 00:16
    #8

    Säkert har hon träffat någon i verkligheten med

Svar på tråden Gå vidare efter otrohet på nätet