• Ebba955

    Får inte träffa mina barn

    Hej jag har 2 barn med mitt ex och jag hade barnen först varannan vecka men sen fick jag inte ha dom mera. Han underhåller mig från att träffa mina barn har varit kontakt med soc och familjerätten men dom kan inget göra

    Så vad gör man ? Ringer polisen eller vad ?

    Jag måste ju få träffa mina barn. Vi har gemensam vårdnad

  • Svar på tråden Får inte träffa mina barn
  • Anonym (J)

    Är det nåt Som hänt som gör att du inte längre får träffa dina barn? 


     

  • Anonym (J)

    VEM har bestämt att du inte får träffa dina barn? 

  • Anonym (Hämta dem)

    Vad är anledningen till att du inte får träffa dem?

    Vad säger socialen och familjerätten?

    Går barnen i skola/förskola så kan du hämta de där. Personalen får inte vägra att du hämtar dina barn om du har gemensam vårdnad.

    Men börja först och främst med att kontakta en bra advokat/jurist. Och dokumentera allt exet säger eller gör så du har bevis på det. Skicka t.ex. meddelande där du skriver att du vill träffa dina barn, spara hans svar för att bevisa att han undanhåller barnen. Vänta inte med att kontakta jurist, gör det omgående! Ju längre tid som går ju mer makt han får över barnen och kan manipulera dem.

  • Anonym (mmm)
    Ebba955 skrev 2020-02-20 13:30:24 följande:

    Hej jag har 2 barn med mitt ex och jag hade barnen först varannan vecka men sen fick jag inte ha dom mera. Han underhåller mig från att träffa mina barn har varit kontakt med soc och familjerätten men dom kan inget göra

    Så vad gör man ? Ringer polisen eller vad ?

    Jag måste ju få träffa mina barn. Vi har gemensam vårdnad


    Är det något du gjort som fått honom att tänka att han måste skydda sina barn (som man ska enligt lag)? För är det så har han kanske rätt, vi vet ju inte eftersom du inte gett några detaljer. 

    Om du vet att inget konstigt skett hos dig, så ring polisen och fråga om hjälp. Som du skriver så kan soc eller familjerätt bara erbjuda stöd, tex samarbetssamtal, men om han inte vill gå med på det så kan de inget göra. Har ni ett skriftligt avtal på varannan vecka? 

    Du kanske behöver juridisk hjälp för att honom att återgå till varannan vecka. 
Svar på tråden Får inte träffa mina barn