Rinner detta också ut i sanden?
Hej!
Singel sedan en tid tillbaka, 38 år, inga barn.
Väldigt klar med gammalt, längtar verkligen efter en stabil relation.
Har blivit lite besviken från tidigare dejter, har tex fått uppleva ghosting och så....
Har träffat en fantastisk man, 42, två barn med varannan veckasliv. Jag är helt fine med det, på riktigt. Men. Vi har dejtat i två månader. Från början var denna man jättebekräftande, fina komplimanger från hjärtat. Tät kontakt via tfn och sms, oavsett barnvecka/jobb. Blev lite ledsen häromdagen då jag upplever en förändring ...han hör inte av sig lika ofta, och vid tillfället så hade jag ställt en vardaglig fråga och han svarade inte ens på 1-2 dagar...jag är inte alls den oroliga/needy typen då jag har mkt i mitt jobb (turnerar, men kvällsledig) och egna liv, men hakar upp mig på förändringen.
Vi kunde kommunicera jättefint kring detta och han säger att det är superlugnt mellan oss, inga dolda funderingar...han nämnde också att han förstår mig, (fint) ?vi är ju fortfarande i en undersökande fas?.
2 månader är ingen lång tid, men när jag var yngre och dejtade så blev en ihop mer eller mindre direkt eller ej. Inget fel i väntan, men hur lång tid ska den där ?undersökande fasen? vara eg? Var så längesedan jag var i denna sits och jag tycker att vi borde komma ur den fasen snart...
Dessutom börjar jag känna att det blir extra viktigt då jag liksom får anpassa mig till hans varannanveckaliv...vilket ju är självklart, kidsen går först, men börjar fundera...tycker om honom men vi kanske är i för olika lägen i livet....
Snälla ge mig råd....