Kallsvettas när jag går på toa
Ja det händer ett par gånger per år att jag blir så otroligt dålig när jag går på toa, jag får liksom tömma hela tarmen innan det är klart. Det är världens pers och känns som jag nästan ska dö, kallsvettas och blir sjöblöt av svett och mår jättedåligt. Efter 3 timmar brukar det gå över. Det händer ibland 1 gång i månaden och ibland oftare och ibland inte alls på flera månader.
Jag har undvikt laktosprodukter ett tag och det tycks hjälpa, men ibland inträffar ändå detta märkliga fenomen.
Kan känna mig hur pigg som helst en stund innan men sedan bara kommer det från ingenstans, jag blir så dålig och vill nästan ringa ambulans då det känns som jag ska svimma av och dö.
Har tänkt att det kan vara stress, men då borde man inte må så dåligt då stress är mer psykiskt ?
Jag har även dokumenterat hjärtfel om det kan påverka, fel på två klaffar.
Brukar även få migrän, men detta är annorlunda då jag inte får huvudvärk innan.Vid migrän brukar jag få synbortfall och blir ljuskänslig och kräks.
Jag får inte heller alltid diarre när detta händer utan det kan vara bra avföring ända tills tarmen är tömd helt, då får jag också kramper efteråt och det känns som träningsvärk i magen, ibland kan det avslutas med att jag faktiskt kräks men inte varje gång.
Känns mer som en kraftig allergisk reaktion mot något ??
På pappas sida har det varit vanligt med IBS mage, jag blir också svullen innan det inträffar. Men jag har också långa perioder då magen är bra.