• bananmilkshake

    Sen mens pga sjuk?

    Jag blir galen. Måste få ventilera och höra andras tankar. Skrev ett inlägg i en annan del av forumet men fick så dålig respons och tänkte att här passar det nog bättre även fast jag inte aktivt planerar barn just nu. 

    Iaf. Hade sex 1 feb, lite utan kondom sedan med.
    Min app sa att jag hade ÄL den 3 feb. Den har oftast rätt med någon dag +-.
    Den 17 skulle jag fått mens enligt appen, men den är spårlöst försvunnen. 


    Jag får alltid pms ca 1 - 1,5 vecka innan mensen, då ömma bröst, ont i svanken och svanskotan. Alltid! 
    Den här gången var all pms borta. Tills den 17, då jag enligt appen skulle få mens. Sedan dess, alltså BIM, har jag haft ont i brösten och molvärk. Humöret känns lite bättre än vad det brukar göra vid mens och har inte samma tyngdkänsla i magen. Men magen molar hela tiden, mer eller mindre. Ibland som en knådande värk.


    MEN: hela förra veckan, alltså veckan innan mensen skulle komma, så var jag hängig och sen bröt en megaförkylning ut. Det jag undrar är då, kan en förkylning strula till mensen så pass att även pms:en blir helt snurrig? 


    Eller var hela ÄL försenad av någon anledning? Är det då rimligt att jag fått en helt konstig pms? 


    Har inte testat än, vågar inte. 
    Jag vet förstås att jag KAN vara gravid, det behöver ingen säga Glad men skulle vilja ha andras erfarenheter. Typ "exakt så fick jag också när jag varit sjuk". Bara så jag kan slappna av lite. Kan testa på söndag om inte mensen hunnit komma. 


    Supertacksam för svar. 

  • Svar på tråden Sen mens pga sjuk?
  • Cecese

    Förutom förkylningen och ömma bröst så har jag haft så när jag varit gravid. Absolut ingen pms eller humörsvängningar alls. Enda gången jag är helt utan pms har varit vid graviditet, annars har jag alltid pms i olika grad. Molvärk som att mensen ska komma när som helst men det kom ingen mens. 
    Jag har aldrig fått utebliven ägglossning eller utebliven pms pga förkylning. Du gör ju som du vill men jag skulle testa redan imorgon. 

  • bananmilkshake

    Tack för svaret! Jag förstår att det är konstigt att jag bara inte testar men ja... ni här förstår nog! Plus att jag ska jobba imorgon och lördag med jättemkt kundkontakt så jag vet inte om jag pallar det om det visar sig att jag skulle få ett plus.

Svar på tråden Sen mens pga sjuk?