• Thu 20 Feb 2020 19:31
    217 visningar
    1 svar
    1
    217

    4 månaders bebis äter inte längre

    Hej!

    Jag tror nu har jag hittat rätt forum, är ny så behöver väl lära mig lite hur familjeliv fungerar????

    Jag har ett jätte stort problem! Jag har en dotter som är 4 månader och 3 dagar gammal! Hon började äta dålig sen hon var 2 månader gammal först trodde vi att det är en sån fas bebisar går genom men nu har det gått nästan mer än 8 veckor och det blir bara sämre och sämre. Jag försökte allt hon åt ersättning dag 1 jag förstår inte varför hon inte vill äta det längre.. jag försökte verkligen allting jag tvingade henne till och med jag vet att det inte bra att göra men hon kan vara utan mat i flera flera timmar och då menr jag 7-8 timmar! Sen efter så många timmar äter hon bara 50-60 ml det är helt sjukt! Hon gick ner i vikt sen gick hon upp lite eftersom jag lurade henne ge i sömnen men nu har vikten avstannat några veckor.. min bvc sjuksköterska vet inte heller lämgre vad vi ska göra. Vi har varit på akuten många gg läkarna undersökte henne men hon är frisk! Så vad kan problemet vara? Jag byte flaska, ersättning också och nappen men nej hon vill absolut inte ha ersättning. Jag började med gröt men nej det vill hon inte heller ha jag klmmer snart bli galen :)

  • Svar på tråden 4 månaders bebis äter inte längre
  • Thu 20 Feb 2020 22:26
    #1

    Tvinga inte din bebis att äta. Det kan du bli anmäld för, tänk på det..

    Har barnet blivit testat för mjölkallergi? Jag antar att du inte ammar?

    Mitt första barn flaskmatades och hon åt så lite, hon var smal och det var såå jobbigt och frustrerande. Ingenting fungerar, hon gillade ingenting. Idag är hon 5 år och är fortfarande kräsen med maten.

    Min andra barn som är 4 månader ammas och hon har stor aptit och äter som en galning.

    Varför har ni vart på akuten?

Svar på tråden 4 månaders bebis äter inte längre