• Anonym (l)

Avbryta sjukskrivning, risk för problem i framtiden?

Jag är sjukskriven och mår dåligt av att vara hemma. Är sjukskriven cirka 5 veckor till men jag mår verkligen så dåligt så tänkte avbryta hos FK 7-10 dagar tidigare.

Kan det riskera problem för framtida eventuella sjukskrivningar? Typ ekonomiska problem som avslag eller så? Måste jag kontakta läkaren innan? Aldrig varit sjuk förut. 

Jag har opererat höften, och jobbar "tyvärr" på ett ålderdomshem, alltså ett tungt jobb, men jag känner att jag heller smygstartar med kanske 2-3 kortare pass första veckan än att vara hemma. Får belasta höften men kommer nog ha smärtor och känna mig lite fumlig flera månader framöver.....Tappat mycket muskler pga orörlighet. Men jag mår så psykiskt dåligt av att rulla tummarna här hemma ensam. 

• Svar på tråden Avbryta sjukskrivning, risk för problem i framtiden?
  • Anonymm20

Kontakta din läkare och be att få sjukskrivning på deltid istället för heltid.

• Anonym (l)
    Anonymm20 skrev 2020-02-20 21:26:21 följande:

Kontakta din läkare och be att få sjukskrivning på deltid istället för heltid.

Arbetar som timanställd fram tills maj och känns som att en vecka är så "onödigt", och orkar inte nu gå tillbaka på deltid utan först om minst 3 veckor. Förutsatt att jag inte skadar mig. 
  • Anonym (l)
    Anonym (l) skrev 2020-02-20 21:42:22 följande:
    Arbetar som timanställd fram tills maj och känns som att en vecka är så "onödigt", och orkar inte nu gå tillbaka på deltid utan först om minst 3 veckor. Förutsatt att jag inte skadar mig. 
    Alltså jag lägger mig tillgänglig på pass. 
  • Anonym (riviera)

Stå ut. Om du går tillbaka förtidigt så finns ju risken att du skadar dig och blir borta ännu längre. Har de sjukskrivit dig 5 veckor är det ju av en anledning.

• Anonym (l)
    Anonym (riviera) skrev 2020-02-20 22:05:31 följande:

Stå ut. Om du går tillbaka förtidigt så finns ju risken att du skadar dig och blir borta ännu längre. Har de sjukskrivit dig 5 veckor är det ju av en anledning.

Försöker men varit borta i 2,5 månad och mår riktigt dåligt att det går ut över vardagen...
  • Anonym (l)
    Anonym (riviera) skrev 2020-02-20 22:05:31 följande:

Försöker men varit borta i 2,5 månad och mår riktigt dåligt att det går ut över vardagen... Får prata med sjukgymnasten o se hur höften är kanske.
Svar på tråden Avbryta sjukskrivning, risk för problem i framtiden?