• Thu 20 Feb 2020 21:42
    456 visningar
    2 svar
    2
    456

    Snälla hjälp! Igångsättning?

    Hej! Nu är jag i gravid v 39, 38+4.

    Mitt första barn. Sedan en vecka tillbaka har jag haft så sjukt jävla ont i ländryggen. Läs sjukt jävla ont igen. Idag har det varit hemskt. Har gråtit hela morgonen och ringde förlossningen i fm och fick som vanligt svar ta två Alvedon och ett varmt bad och kämpa på. Men det hjälper inte!!! Inget hjälper och jag börjar få panik! Sitter just nu på min pilatesboll vid sängkanten och vill bara ge upp. Min sambo sa att de måste kunna ge mig en igångsättning för dehär är ohållbart, men jag tänker att de kommer de inte göra bara så.. dels så är de mitt första barn och allt annat är bra, och de känns som att de inte kommer ta min smärta på allvar? Många jah sagt de till har bara sagt ?ja men alla har jobbigt nu sista tiden de är snart över, man brukar få sådär ont? men asså jag orkar ärligt talat snart inte mer. Såhär in i helvetes ont ska de väll ändå inte göra hela jäkla tiden? Så är de någon som vet om jag ens har en chans att få en igångsättning? Eller de är helt kört?

    Mvh en förkrossad blivande mamma

  • Svar på tråden Snälla hjälp! Igångsättning?
  • Sincer­e
    Thu 20 Feb 2020 23:03
    #1

    Du har möjlighet att få igångsättning men jag tror du behöver stå på dig och kräva det. Jag tänker att det är ju inte meningen att du ska vara helt slutkörd när det är dax för förlossningen, bättre att få det gjort nu än att gå flera dagar till med den smärtan. Men samtidigt bör du tänka på att det fins risk med att bli igångsatt med första barnet, slutar för många med akut kejsarsnitt.

  • Anonym (åhhhh­)
    Fri 6 Mar 2020 00:28
    #2

    Är i samma sits som dig... v 39, sömnbrist och smärtor, ångest..... hade  jätte mycket förvärk och mitt barn höll på att föda i vecka 33, barnet kom aldrig då och nu önskar jag nästan att de skulle ha gjort det.... harökat markant i vikt senaste veckorna med... från att enbart haft 8kg viktuppgång har jag nu gått upp 4kg på 3 veckor.
    Min barnmorska vägrade hinnsvepning och vägrar disskutera igångsättning innan v 41.2
    HUR GICK DET?BLEV DU IGÅNGSATT?

Svar på tråden Snälla hjälp! Igångsättning?