• SmultronCupcake

    Bebis ligger så högt upp, kan man hjälpa h*n sjunka? Sån smärta

    Jag är gravid i v 32 och har såna sjuka besvär med halsbränna och smärta högt upp vid magen precis vid revbenen.

    Vaknar flera gånger varje natt av både smärta och halsbränna. Halsbrännan har varit helt hopplös vid de andra två graviditeterna också så inte förvånad och gör "enligt bokens alla regler" och fått massa tips av bm men mottager gärna fler om det är någon som har bra tips?

    Men det som stör och är väldigt smärtsamt är trycket uppåt hela tiden. Jag blir öm vid revbenen ibland och har varit och kollat med ultraljud så det inte är något farligt och det ska det inte vara utan allt såg bra ut men det hjälper inte mig för det gör så ont så mig fråga till er är om ni sitter på något klokt sätt för att få bebis att sjunka lite?

  • Svar på tråden Bebis ligger så högt upp, kan man hjälpa h*n sjunka? Sån smärta
  • Vevoz

    Har du testat gavescon eller vad den heter mot halsbränna? :) den hjälper mig

    Testa spinning babies övningar för att hjälpa bebis vända sig rätt o sjunka

  • SmultronCupcake
    Vevoz skrev 2020-02-21 19:42:51 följande:

    Har du testat gavescon eller vad den heter mot halsbränna? :) den hjälper mig

    Testa spinning babies övningar för att hjälpa bebis vända sig rätt o sjunka


    Ska googla spinning babies övningar så hoppas jag verkligen det ska hjälpa. Tack för tipset :)

    Gaviscon har jag provat för ett tag sen men värt att ge ett nytt försök tror jag.
Svar på tråden Bebis ligger så högt upp, kan man hjälpa h*n sjunka? Sån smärta