• Anonym90909

    När började illamåendet?

    Är gravid 5+2 och känner inget illamående alls. När började illamåendet för er?

  • Svar på tråden När började illamåendet?
  • Eleven

    Med 1:an kom det som en käftsmäll i v.8. Kände inte ens att jag var gravid innan det.

    Med 2:an kom det smygande runt v.5-6 och höll på så tills förlossningen.

  • Heliena

    Mitt illamående kom i vecka 7 eller 8. Sen höll det i sig till vecka 19. Är nu i vecka 31 och det har återkommit igen.. Hoppas du slipper.

  • Barbro45

    Lyckligt lottad, fick aldrig något illamående under någon av mina graviditeter. Alla blir inte illamående.

  • Tooja

    Jag blev heller aldrig illamående (och då är jag en sådan person som jättelätt blir illamående i vanliga fall, blir tex alltid extremt åksjuk!) så var jätteförvånad (men oerhört lättad!) att jag inte blev det som gravid.

    Hade överlag en superlätt graviditet och förlossning (phew! :))

  • Planerar2020

    V6 nu med tredje barnet, är i v11 nu och det håller fortsatt i sig. Har kräkts nästan dagligen sedan v7.

    Med första och andra barnet kom det runt v9, kräktes bara någon enstaka gång. Men vet att illamåendet höll i sig till v 16 ungefär.

  • Jooosen

    Började i vecka 6 och slutade i vecka 10-11. Så pågick bara under några veckor. Hoppas det inte kommer tillbaka! V 16 nu.


    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • jvh
    Vecka 6/7 till v.23. Är i v.24 nu och vet inte om det är borta för gott eller bara tillfälligt. 
  • FochP

    Jag började må illa ungefär två veckor efter att jag plussade.
    Varade till 3:e månaden och jag kräktes i princip varje dag. 

  • FochP

    Jag började må illa ungefär två veckor efter att jag plussade.
    Varade till 3:e månaden och jag kräktes i princip varje dag. 

  • Sofieelises

    Runt vecka 6+0 med mina tre första, 4+5 dem här graviditetten. Mår så fruktansvärt illa så det är helt sjukt, är SÅ avundsjuk på er som inte känner något!

  • Pkb

    Första och tredje, innan jag ens visste att jag var gravid. 5e i v.12...trodde jag skulle slippa haha.

    De övriga som är flickor kommer jag inte ihåg att jag var illamående med utan endast med pojkarna.

Svar på tråden När började illamåendet?