• Fri 21 Feb 2020 21:09
    1158 visningar
    11 svar
    11
    1158

    Prata PMS-symptom istället??

    Hej! Hittar ingen sån här tråd.

    Istället för att analysera alla symptom innan BIM, vad har ni för ?normala? PMS-symptom innan mensen? Och är det något som sticker ut denna månaden?

    Jag brukar ha

    Svullen mage

    Illamående

    Cravings

    Dåligt humör

    Ömma bröst

    Denna månaden

    Sura uppstötningar & halsbränna

    Yrsel

    Migrän

    Kräkningar (ena gången tror jag att det berodde på ett nytt te som jag testade på tom mage, andra gången hade jag haft migrän hela dagen)

  • Svar på tråden Prata PMS-symptom istället??
  • Fri 21 Feb 2020 21:09
    #1

    Citationstecken funkar tydligen inte att göra haha. Så blev en massa frågetecken.

  • Anonym (E)
    Fri 21 Feb 2020 21:16
    #2

    Eftersom det är onödigt att ha mens så har jag aldrig nånsin pms längre. Fantastiskt!

  • Fri 21 Feb 2020 21:21
    #3

    Du finns tack vare att mens finns men ja, ibland kan det kännas onödigt haha

  • Fri 21 Feb 2020 21:29
    #4

    Jag brukar ha minimal mensvärk innan mens eller ingen alls.

    Finnar någon till flera dagar innan mens.

    Lagom ömma bröst, lite hårda.

    Dåligt humör där jag ibland är arg, ibland nedstämd dagen/dagarna innan mens.

    Svullen.

    Jag plussade igår, samma dag som jag väntade mensen. Jag hade ALLA de symptomen ovan förutom att mensvärken satt i ryggen mest (vilket fick mig att hoppas). Hade till och med en känsla av att jag inte var gravid.. men testet sa ngt annat, helt plötsligt kände jag mig jättegravid!

  • Anonym (E)
    Fri 21 Feb 2020 21:30
    #5
    Jonnis skrev 2020-02-21 21:21:24 följande:

    Du finns tack vare att mens finns men ja, ibland kan det kännas onödigt haha


    Jag är inte längre i fruktsam ålder (enligt mig). Dessutom finns det långa perioder i livet då man inte ska skaffa barn och då med fördel kan slippa mensen. Onödigt att hänga kvar i gamla föreställningar :)
  • Anonym (E)
    Fri 21 Feb 2020 21:54
    #6

    To be fair: jag lever ju absolut inte pga mens. Hade min mor fått mens när hon väntade mig hade jag ju inte levt ????

    Dessutom är det otroligt få perioder i livet man behöver ha mens, bara när man vill bli befruktad.

  • Fri 21 Feb 2020 22:03
    #7
    Gnusmas skrev 2020-02-21 21:29:35 följande:

    Jag brukar ha minimal mensvärk innan mens eller ingen alls.

    Finnar någon till flera dagar innan mens.

    Lagom ömma bröst, lite hårda.

    Dåligt humör där jag ibland är arg, ibland nedstämd dagen/dagarna innan mens.

    Svullen.

    Jag plussade igår, samma dag som jag väntade mensen. Jag hade ALLA de symptomen ovan förutom att mensvärken satt i ryggen mest (vilket fick mig att hoppas). Hade till och med en känsla av att jag inte var gravid.. men testet sa ngt annat, helt plötsligt kände jag mig jättegravid!


    Så var det för mig när jag vart gravid förut. Inte känt någonting innan BIM. Medan när jag inte varit gravid har jag alla ?symptom?
  • Anonym (..)
    Sat 22 Feb 2020 12:05
    #8
    Anonym (E) skrev 2020-02-21 21:54:17 följande:

    To be fair: jag lever ju absolut inte pga mens. Hade min mor fått mens när hon väntade mig hade jag ju inte levt ????

    Dessutom är det otroligt få perioder i livet man behöver ha mens, bara när man vill bli befruktad.


    Du svarar I gruppen planerar barn.. Alla här inne är beroende av mensen.. Rekommenderar dig att söka dig till ett annat forum.
  • Woot
    Sat 22 Feb 2020 12:22
    #9
    Anonym (..) skrev 2020-02-22 12:05:45 följande:

    Du svarar I gruppen planerar barn.. Alla här inne är beroende av mensen.. Rekommenderar dig att söka dig till ett annat forum.


    Jo, fast du behöver ju bara mens de perioder du planerar barn :)
  • Anonym (..)
    Sun 23 Feb 2020 16:59
    #10
    Woot skrev 2020-02-22 12:22:38 följande:

    Jo, fast du behöver ju bara mens de perioder du planerar barn :)


    Ja och I en tråd där folk planerar barn är det ju en rätt så viktig grej...
  • Mon 24 Feb 2020 13:27
    #11

    Jag upplever att jag får lite finnar i samband med ÄL (och inte mensen som många upplever), och sedan perioden mellan ÄL och mens så får jag ömma bröst, illamående, svullen mage. märker inte så mycket på humöret tycker jag. 

    Så typ samma som de symptom man kan få om man är gravid! har varit gravid en gång förut och då fick jag veta i v.17 att jag var gravid, och den gången hade jag inga symptom alls.. det var 7 år sedan nu

Svar på tråden Prata PMS-symptom istället??