• Anonym (Ute)

    Lågt AMH?

    Jag är 33 år och börjar fundera på varför vi aldrig får till syskon till vårt barn som är 6 år gammalt och blev till efter ca 1 år. Har två till graviditeter innan det som av dåvarande anledningar aborterats. Nu har det gått 2 år utan en tillstymmelse till plus...

    Kan det vara så att jag har låg äggreserv/kvalitet? Tar det då ?slut? efter en viss tid eller är den dålig redan från början? Har även tidigare fått diagnosen pco, dock med hyfsat regelbundna cykler.

    Hur kan det egentligen vara om man har låg äggreserv? Ni som har det, hur ser era fall ut? Kan det vara så att jag ?fått? det nu?

  • Svar på tråden Lågt AMH?
  • Anonym (S)

    I mitt fall spelade det värdet ingen roll alls. Hade 0,3 i AMH-värde och blev gravid på första försöket. Hoppas det är din tur snart också <3

  • Anonym (S)

    Förresten så har man hög äggreserv om man har PCO. Så du borde ha mer ägg än genomsnittet. Har ni testat ivf? Ska ju vara svårt att bli gravid naturligt om man har pco.

  • Anonym (Ute)
    Anonym (S) skrev 2020-02-22 08:27:57 följande:

    Förresten så har man hög äggreserv om man har PCO. Så du borde ha mer ägg än genomsnittet. Har ni testat ivf? Ska ju vara svårt att bli gravid naturligt om man har pco.


    Jo jag har läst det med, men kan risk finnas att jag nu fått dåliga ägg och därmed svårare att bli gravid? Eller har alla med pco bra äggreserv oavsett?

    Vi har inte genomgått ivf, vi får ingen hjälp via landstinget då vi redan har ett gemensamt barn på naturlig väg...

    Jag har ju som sagt blivit gravid lätt tidigare men då var jag yngre och lättare. Nu är jag äldre och +20 kilo från vad jag vägde då. Vet att jag ska ner i vikt och kämpar med det dagligen, men har ju som sagt hyfsat regelbundna cykler 30-35 dagar och ibland utslag på ägglossnings test så någon form av ägglossning har jag ju?! Har man det över huvud taget om man har låg äggreserv/kvalitet?
  • Anonym (S)

    Om jag förstått det rätt så kan svårigheten att bli gravid för den med pco handla om att man inte har ägglossning.. då behöver man göra ivf som jag hört ofta lyckas bra.

  • mrsWikman

    Det kan ju bero på vikt och stress.
    Strikt LCHF är det som funkar bäst för PCOS-kvinnor, snabb och hållbar viktnedgång (om man sköter sig alltså)

    Jag blir 33 senare i år och har också PCOS. Hade 11,8 i AMH. Har du bett din gyn att kolla vad du har?

Svar på tråden Lågt AMH?