• Miss Monroe

    Bra områden inom Stockholm stad!

    Hej! Har en undran om bättre områden inom allmännyttans bestånd inom Stockholm Stad. Vi har äntligen hittat vår nya bostad, som ligger i Tallkrogen. Efter 20 år lämnar vi trasch Solberga i Hägersten. Övertid har området och dess klienter förändrats till det sämre, för att inte prata om hyresvärden, Stockholmshem, som äger de flesta fastigheterna inom området, vilket gör att det sakta men säkert har förslummats. Att folk skaffar barn här är för oss obegripligt. Solberga är ju med på polisens "svarta" lista över utsatta områden. Vi bor i den delen av det gamla beståndet, byggt på 50-talet, med en standard därefter. Husen ser förskräckliga ut, då stora murbruk har lossnat på fasaden. Är så missnöjd över behandlingen över våra ärenden till vår hyresvärd, Stockholmshem, att vi nu gav upp och flyttar istället till Familjebostäder. Vi har tvingats att flytta en gång tidigare, pga av en narkoman som levde rövaren i vår andra bostad inom området. När jag först flyttade hit, bodde jag i en mindre lägenhet, 2 rum, och lyckades byta till en trea lite längre bort. Tyvärr blev den bostaden kortvarig, då knarkaren började att hota mig. Tydligen hade jag ställt mig på en annan lägenhet via internabyteskön, en tvåa, långt ifrån knarkaren, som jag fick, och som vi nu bor i. Tyvärr har störningarna börjat här också, med gränslösa familjer, med barn som lever rövaren prick samma tider varje dag. Det springs och smälls i dörrarna mest hela tiden och helgerna är värst. Då lever de om hela dagarna. Vi har kontaktat vår hyresvärd, som tyvärr inte gör något åt saken. Vi har vid flera tillfällen påpekat de vuxna i familjen hur mycket de låter och att vi hör direkt när de kommer hem. Är otroligt lyhört här. Har lästa andra trådar om "störande" barnfamiljer, och alla dessa säger samma sak. Flytta! I vår nya trappuppgång finns det gudskelov inga barn, därav vårt val. Visst, barn måste få ta plats och låta, det är inte det vi säger. Men att bo ovanför en barnfamilj som vägrar anpassa sig till andra, två hippies, med fri barnuppfostran, där går i alla fall vår gräns. Då är det inte störningar, då är det terror. Som sagt. Jag vill höja ett varnande finger gentemot vår hyresvärd Stockholmshem. Aldrig att jag bor i deras bestånd igen! Så, har vi valt ett bättre område? Känns bra i magen där vid Tallkrogen och i Svedmyra. Mottar gärna fler tips på bra områden inom allmännyttan, där det fortfarande är lugnt och tryggt att bo. Bör inte ligga längre än cirka 15-20 minuter med tunnelbana till Centralen. Tack på förhand ????????

  • Svar på tråden Bra områden inom Stockholm stad!
  • PH76

    Det kan bli svårt då barn finns mest överallt. Jag skulle rekommendera Danderyd eller Täby, samt också att du väljer bfr istället för hyresrätt.

  • Anonym (12345)

    Stockholmshem har inte dessa problem i bromma eller östermalm, eller ja något annat.
    Att du har problem med dina grannar beror inte på att det är Stockholmshem.

Svar på tråden Bra områden inom Stockholm stad!