• Lilja543

    Trombyl efter upprepade missfall

    Har läst på flera trådar här nu om att det fungerat för vissa att ha fått Trombyl efter missfall och att de har lyckats behålla graviditeten på grund av den. Måste man gå igenom utredning först för att få utskrivet Trombyl? Jag blir lätt gravid så mitt problem verkar ju mest vara att jag har svårt att behålla en graviditet.

  • Svar på tråden Trombyl efter upprepade missfall
  • Anonym (anonym)
    Lilja543 skrev 2020-02-22 10:10:36 följande:

    Har läst på flera trådar här nu om att det fungerat för vissa att ha fått Trombyl efter missfall och att de har lyckats behålla graviditeten på grund av den. Måste man gå igenom utredning först för att få utskrivet Trombyl? Jag blir lätt gravid så mitt problem verkar ju mest vara att jag har svårt att behålla en graviditet.


    Om du haft 3 missfall i rad utan levande födda barn emellan, så kan du ha rätt att göra en missfallsutredning genom Landstinget. Om du vill göra en sådan utredning så börja med att kontakta Kvinnokliniken på närmaste sjukhus.

    Vanligtvis behöver man nog gjort en utredning först för att få mediciner utskrivna. Men vill du ha Trombyl 75mg så testa att boka tid hos någon privat gyn och fråga om recept.

    Annars om du inte lyckas få tag på Trombyl 75mg, så kan man köpa receptfria Albyl Minor 250mg på Apoteket eller Apotea.se och dela varje tablett i 3 delar för att komma ner i rätt dos. Man tar då en tredjedelstablett per dag. Man behöver komma under 100mg per dag.

    Det finns även speciella Tablettdelare man kan köpa, så slipper man dela tabletterna med en kniv.
Svar på tråden Trombyl efter upprepade missfall