• semesterf

    Vet inte vem som är pappan

    Min sambo är gravid. I torsdags förra veckan var vi på ul, då var hon i vecka 19 om man räknar från första dagen på sista mensen. Vi har en app som vi går efter och den räknade ut ett datum vi trodde bf skulle vara i men på ul flyttade dom fram datumet med 5 dagar. Då skille hon gå 40 veckor + 5 dagar.

    På fredagen säger hon att jag kanske inte är pappan. Hon säger att det nya datumet gjort henne mer fundersam.

    Vi var på Kub i v 13 + 2 och dom sa inget om något annat datum.

    Som.ni förstår så är det här väldigt jobbigt och jag försöker härda ut tills vi får ett svar. Vi har skickat prover till USA och ska få svar om en vecka men jag försöker ändå räkna på när hon blev befruktad så jag vet om det finns en enda liten chans att jag är pappan.

    Någon som vet hur man ska räkna, hur exakta ul är

  • Svar på tråden Vet inte vem som är pappan
  • Bellsss

    På ul mäter dom fostret och går då inte så mkt efter när befruktningen skedde. Var de rutinultraljudet ni gjorde? Ert datum kan fortfarande stämma för befruktning men eftersom rul enbart går efter storlek på fostret (har jag för mig) så kan det vara därför hon inte får ihop det.

  • Gnusmas

    Jag har blivit flyttat någon vecka hit och dit på rjtinultraljudet fyra gånger av fem och jag har då alltid vetat när ägglossningen skedde. Tidigare ultraljud är mer säkra tidsmässigt än rutinultraljudet.

  • semesterf

    Ok tack för era svar. Vi har gjort faderskapstest redan nu så vi väntar på svar så får vi se vad det säger. Jag vill ju gärna ha det här barnet men blir det inte så, kanske jag har lärt mig nåt...

Svar på tråden Vet inte vem som är pappan