• ALY538

    Fulaste/roligaste namnet?

    Hej på er!


    Vilket namn är det fulaste/roligaste som ni vet?


    Min morfars lärare hette Gerhard-Sarah. Det är nog ett av dom fulaste namnen som jag nånsin har hört.

    Har ni nåt roligt namn att bjuda på?


    Hoppas på roliga svar.
    Ha det gott!


    Kramar

  • Svar på tråden Fulaste/roligaste namnet?
  • Anonym (Berrah)

    Bertram är både fult och roligt :) kunde man ens heta så på den tiden? Haha, en blandning mellan mansnamn och kvinnonamn. Eller var Sarah efternamnet?

  • ALY538

    Haha, Bertram är roligt och även Dagobert!


    Gerhard-Sarah är ett dubbelnamn. Visst är det fult? xD

    Och på tal om namn så har Torgun namnsdag i morgon tillsammans med Torsten. Torsten är väl okej, det har jag hört förut, men TORGUN??!!? Man eller kvinna? Eller kanske funkar på båda? :P

  • Tow2Mater

    Det fanns en dörr på min tidningsrunda i tidernas begynnelse som sa K N Akrap; jag fnissade varje gång jag läste "knakrap".

  • nnnnnnnn
    ALY538 skrev 2020-02-22 16:03:15 följande:

    Haha, Bertram är roligt och även Dagobert!


    Gerhard-Sarah är ett dubbelnamn. Visst är det fult? xD

    Och på tal om namn så har Torgun namnsdag i morgon tillsammans med Torsten. Torsten är väl okej, det har jag hört förut, men TORGUN??!!? Man eller kvinna? Eller kanske funkar på båda? :P


    TORUN har namnsdag imorgon.
  • ALY538
    nnnnnnnn skrev 2020-02-22 16:21:04 följande:
    TORUN har namnsdag imorgon.
    Jaså, är det TORUN? Jag läste Torgun någonstans också. Men då hade den sidan tydligen fel.
    Och Torun är ju inte heller särskilt vackert för den delen. :P
  • ALY538
    Tow2Mater skrev 2020-02-22 16:09:08 följande:

    Det fanns en dörr på min tidningsrunda i tidernas begynnelse som sa K N Akrap; jag fnissade varje gång jag läste "knakrap".


    Hahahaha!! xD
  • ALY538
    SweeneyTodd skrev 2020-02-22 16:36:00 följande:

    Helmut 


    Haha, Helmut är ett kul namn! ;D
  • Anonym (Noreg)

    Odd är ett vanligt namn i Norge, och jag hade en bekant som hette Odd-Willy. Tänk att åka till ett engelsktalande land och presentera sig som ?Konstig-Snopp?...

Svar på tråden Fulaste/roligaste namnet?