• solhatten

    Känner inga sparkar

    Det här är inte mitt första barn och de andr har jag känt i vecka 14 är nu i vecka 19 och känner ingenting så misstänker väl att moderkakan ligger i framvägg, ni som har haft liknande när kände ni första sparkarna och när kunde ni känna utanpå. Mår såå dåligt i min graviditet just nu och skulle kännas så mycket bättre om jag kände att det var värt det för att det finns en bebis därinne, just nu tvivlar jag på det trots att magen växer

  • Svar på tråden Känner inga sparkar
  • Charlieellerså

    Jag väntar mitt femte barn och har med de tre senaste känt rörelser från v 13-14. Denna gång, trots moderkaka i bakvägg så kände jag ingenting före v 18 då det började med riktiga sparkar direkt. Hörde heller inte med doppler denna gång. Bebis måste gömt sig bra därinne. Hoppas du snart mår bättre

  • erica123456

    Har aldrig känt tidigare än vecka 21/22 med något av barnen, oavsett moderkaka i framvägg eller bakvägg.

    Läser mean massa på internet är det ju lätt att tro att det ?vanligaste? är att känna tidigt (bara för att folk gärna skriver om det) - men så är nog inte fallet ;)

    Hellr, helt säker på att det är SPARKAR har jag inte varit förrän vecka 25 och framåt. Ungefär. Inget konstigt med det, barnet är ju fortarande så litet ????

  • Brazillove

    Med min första så hade jag moderkakan i framväggen, kände hans sparkar runt v 17.


    Är nu gravid med mitt andra och känner ingenting trots att jag är i v 17, har just nu lågt liggande moderkaka. 


    Men jag har borde hört hjärtljud och sett den andra på ultraljud så jag vet att han/hon mår bra där inne. :)


    Så bara att vänta :)

Svar på tråden Känner inga sparkar