• Anonym (Frun)

    Tips om 40-årsfest! Hur skulle ditt bästa firande se ut?!

    Ge mig alla tips och idéer ni har!

    Ska överraska min man med en middag/fest när han fyller 40 hade jag tänkt.

    Vilka hade ni velat ha med? Bara närmsta vännerna eller ?alla? inkl nära kollegor osv?

    Mingel och buffé eller mer sittande middag?

    Han är först ut att fylla 40 i bekantskapskretsen så jag har noll inspiration från andras firande.

    Jag förstår att detta är individuellt vad man gillar och vad som funkar i olika sällskap men ös på hur ni gjort eller skulle vilja fira!

  • Svar på tråden Tips om 40-årsfest! Hur skulle ditt bästa firande se ut?!
  • Whitehorse1979

    Jag hade fest förra året.

    Jag hade buffé med olika sorters maträtter.

    Tårta, kakor, chips, läsk, vin, lite att blanda drinkar med.

    Musikutrustning.

    Så lyckat.

    Hade 2 stycken som serverade.

  • Anonym (Frun)

    Hur många var ni och var det blandat familj och vänner?

  • Whitehorse1979
    Anonym (Frun) skrev 2020-02-23 11:09:26 följande:

    Hur många var ni och var det blandat familj och vänner?


    Blandat med familj och vänner.

    En 30+ var vi.

    Barn också.
  • Giftskåneman

    Du måste först bestämma vad för typ av fest du vill ha.

    Hemma, hyra lokal, äta eller fika, snacka eller dansa, max pris osv

  • Anonym (Frun)
    Giftskåneman skrev 2020-02-23 11:46:58 följande:

    Du måste först bestämma vad för typ av fest du vill ha.

    Hemma, hyra lokal, äta eller fika, snacka eller dansa, max pris osv


    Det är därför jag vill ha tips och idéer från andra för att kunna börja bestämma

    Hemma är det enda jag vet att det inte blir.

    Lutar åt restaurang. Dans är inte riktigt vår grej. Är folk extremt dans- och festsugna kanske man får planera in för en gemensam utgång senare på kvällen/natten.

    Har väl en budget i huvudet men där är väl frågan dyrare för färre eller billigare för fler?!
  • Plupp73

    Är inte mycket för att fira just mig själv, men älskar fester annars. Var förra året på ett tiotal 40-,och 50-,-årsfester. De som var lite personliga var roligast, som hade lite kul aktiviteter, bildvisningar och tal runt huvudpersonen. Någon hade dans. På samtliga var det runt 40-50 personer plus enstaka barn, vilket kändes rätt lagom. Tonåringar i familj och vänkretser skötte servering och disk.Ingen av dem var betalfest för gästerna. Alla var riktigt roliga att gå på.

    Lycka till

  • Giftskåneman
    Anonym (Frun) skrev 2020-02-23 12:38:40 följande:

    Det är därför jag vill ha tips och idéer från andra för att kunna börja bestämma

    Hemma är det enda jag vet att det inte blir.

    Lutar åt restaurang. Dans är inte riktigt vår grej. Är folk extremt dans- och festsugna kanske man får planera in för en gemensam utgång senare på kvällen/natten.

    Har väl en budget i huvudet men där är väl frågan dyrare för färre eller billigare för fler?!


    Ok, du inne på middag då?

    Då måste du veta antalet du vill bjuda, och kontakta restauranger för att höra om de har plats för dinna gäster aktuell dag.

    Sen höra menyförslag från dem.

    Sen, ska du stå för spriten?
  • Anonym (Frun)

    De där sakerna har jag redan gjort.

    Alltså att bjuda på en middag inkl dryckespaket ryms inom min budget så det är det inte där problemet är.

    Jag behöver höra om bra (och kanske dåliga) fester/middagar för att se om jag tänker fel eller missat något.

    Om ingen varit på en rolig middag på restaurang med vad man nu kan hitta på där så är det ju kanske onödigt även om jag anser mig ha råd med det.

    Jag kan bjuda ett större antal än de närmsta vännerna, men tillför det eg. något?

    Eller ska jag släppa idén med restaurang och bjuda typ alla min man känner alla kategorier och ja? Det är där jag söker inspiration

Svar på tråden Tips om 40-årsfest! Hur skulle ditt bästa firande se ut?!