• Anonym (Anonym)

    Få tillbaka exet?

    Hej detta kommer bli en lång tråd. Så förstår om inte folk orkar läsa allt.

    För två veckor sedan gjorde mitt ex slut med mig.

    Hon sa att det var för att vi haft det så bråkigt. Framför allt på fyllan redan från första dagen.

    Det är inte så att vi alltid bråkat men ofta.

    Vi var sambos i ca 2 år.

    Men vi båda två har haft en hel del svartsjuka i onyktert tillstånd. Däremot när vi haft det bra har det verkligen varit super bra och den tjejen har verkligen varit dö kär i mig och jag i henne. Jag har aldrig varit svartsjuk på ett kontrollerande sätt. Mer att jag kunnat vara arg eller hålla det inom mig och det har hon märkt.

    En månad innan hon gjorde slut så började jag må riktigt dåligt. Allt började komma i fatt mig. Jag har ju aldrig gillat att vara svartsjuk och känna som jag känt eftersom innerst inne så finns det ingen jag litar på mer än henne. Jag blev sjukskriven jag började ta hjälp utifrån och går nu till psykolog en gång varje vecka. (Hon har aldrig gjort nått förut för att få mig svartsjuk) det har legat i grund till andra saker.

    Hon sa då att förut när det var dåligt kunde hon alltid luta sig tillbaka till att det är så jävla bra när det är bra. Men sen jag blev sjukskriven så började hon känna sig otillräcklig eftersom jag var så inne i mig själv. Hon trodde verken jag fann hon attraktiv eller att jag älskade henne längre. Att jag helt enkelt inte såg henne. Då jag mest låg i sängen eller satt vid datorn för att ?fly?.

    Till grejen är att mitt ex har jätte svårt att öppna upp och faktiskt berätta hur hon känner. Så hon sa ju aldrig detta till mig förens hon gjorde slut.

    Hon var verkligen helt förstörd. Aldrig sett nån vara så ledsen. För hon har verkligen varit super kär i mig och hon har även sagt att hon fortfarande hoppas att vi ska finna varandra igen och att hon älskar mig.

    Hon kan heller inte hålla sig från tårar dom gånger vi setts efteråt eller pratat i telefonen.

    Sen jag tog hjälp har jag faktiskt börjat inse och reflekterat över hur puckat jag kunnat bete mig. Även om jag visste det förut. Men nu känner jag mig ännu mer korkad när man faktiskt börjar få hjälp och inse hur man kunde gjort annorlunda.

    Jag känner verkligen att det 7 möten jag haft nu börjar få mig på en annan bana. Börjar få mer verktyg för att hantera tankarna som kommer och att inte agera ut över dem.

    Det är ju inte tankarna som skadar nån annan utan hur man agerar.

    Jag har även börjat jobba med mycket medveten närvaro och medkänsla för mig själv för att stärka min egen självkänsla och att jag verkligen ska älska mig själv igen.

    Problemet är ju att det tror ju inte hon. Hon har så mycket i ditt bakhuvud av allt skit som varit så hon tänker just nu verken på det bra längre i vårat förhållande och hon tror inte heller just nu att det skulle vara nån skillnad om vi blev tillsammans igen. Även fast jag sagt att vi isåfall kan ta det långsamt så du verkligen hinner se och känna vad som känns bäst.

    Däremot har hon även sagt att det värsta hon kan tänka sig är att jag ska gå vidare och träffa nån ny. Men hon förstår om jag inte kan vänta, för vi vet ju inte hur länge det tar för henne att släppa det som varit och än värre. Det kanske aldrig går.

    Sen förra veckan så har vi pratat lite smått. Har inte alls gråtit efter henne på samma sätt som man gjorde i början och jag har heller inte agerat svartsjukt på nått sätt och inte heller känt mig lika svartsjuk. Hon har festat 3 av 3 lediga dagar nu efteråt då hon är livrädd för att vara själv och känna. Det har hon själv erkänt sen tidigare. Det ända jag gjort då är att te.x önska hon en trevlig kväll.

    Det känns även på nått sätt som hon jagar min svartsjuka. Typ jagar den ?gamla? jag genom att då festa mycket, lägga ut mycket på sociala medier. (Vilket hon annars inte brukar göra) Hon har tagit bort så jag inte kan se hon på snapchat-kartan sent på nätterna för att sen på morgonen slå på igen. Hon blockade mig från Instagram en kväll då jag sa att jag ska börja gå vidare. Sen dagen efter så avblockerade hon mig, börjar följa folk som hon tog bort när vi blev tillsammans. Som att hon vill att jag ska reagera som jag gjort tidigare. För hade hon försökt dölja allt hade hon ju fortsatt ha mig blockad osv. Och att jag inte reagerat alls eller varit glad gjort hon frustrerad.

    Jag har inte gjort nån grej av det och inte heller sagt nått om det till henne.

    Har även glömt några klädesplagg där och jag sa igår att hon kunde ställa det i en påse utanför dörren då hon skulle iväg. Det orkade hon inte sa hon. Och att jag istället ska hämta det idag. Så det känns som hon faktiskt vill träffa mig.

    Hon har ändrat tonläge på sättet hon skriver efter att jag slutat ligga på henne. Det är som att varje gång jag skriver nu te.x om kläderna eller undrar ifall hon hade kul kvällen innan. Som att hon är mer inbjudande ena sekunden till att prata, sen helt plötsligt bli kort i allt.

    Jag vet inte. Men jag vill verkligen ha denna tjej tillbaka för förutom min svartsjuka som jag jobbar stenhårt på nu och mitt sätt att älska mig själv. Så har verkligen allt varit super bra. Jag har reflekterat över problemet, börjat ta tag i dem. Och inte på något sätt visat den gamla jag när vi hörs av.

    Tips på vad jag borde göra?

    Eller göra annorlunda?

  • Svar på tråden Få tillbaka exet?
  • Anonym (Andreas)

    Hon är en anledning till varför ert förhållande såg ut som det gjorde. Hon var den som triggade din svartsjuka. Ni hade på många sätt ett dysfunktionellt förhållande. På två veckor har det inte förändrats alls, vilket hon tydligt bevisar i sitt beteende just nu.

    Ni har gjort slut. Gå vidare. Lär dig läxan.

  • Anonym (Lika sjukt ex)

    Mitt ex beter sig lika dant som ditt..

    Hon är svart sjuk, hör av sig ibland glad och vill ses och hitta på saker. Nästa gång vi pratar så är hon kort i tonen vill inte alls ses och tycker man typ stör. Så fort man själv börjar ta avstånd typ dissa henne och är kort i tonen, då är hon så jävla intresserad..

  • Anonym (Anonym)

    Både äta och behålla kakan.

    Tror faktiskt det bästa är att nästa gång ni ses. Var gullig, påminn henne om din charm. Efter det, ta avstånd helt i nån vecka.

    Sen hör du av dig till henne om hon fortsatt höra av sig och säger. Det går inte att du håller på skriver. Då kommer hon antagligen undra varför.

    Då säger du. För att jag fortfarande älskar dig och det är jobbigt i min process att bearbeta detta och gå vidare.

    Antingen så vill hon ha dig tillbaka då eller så respekterar hon dig. Då är det bara att gå vidare för då vill hon faktiskt inte ha dig.

Svar på tråden Få tillbaka exet?