• Bubas

    Lutinus

    Hej, i fredags fick jag tillbaka 2 fina 3 dagars embryon.

    Jag har en fundering ang lutinus som jag tar 3 ggr per dag. Är det noggrant att man tar dom med exakt 8 timmars mellanrum.

    Jag har nämligen inte gjort det.

    Jag tar en när jag vaknar vid 9-10 tiden sen tar jag nr2 på ef ungefär så den hamnar mittemellan tablett nr 1 och 3. Men tiden mellan tablett 3 och 1 blir 9-10 timmar.

    Gör jag helt fel? Är det så super noggrannt?

  • Svar på tråden Lutinus
  • aminabe

    Jag skulle inte heller säga att det är så petigt, jag fick råd om att ta mina med 6h emellan (8:00, 14:00, 20:00) och har läst om ni som har fått råd att ta med 8h emellan. Tänker att det inte bör vara någon fara om man då skjuter lite på det. Dock ska jag väl tillägga att jag inte gör någon IVF.

    Är det första gången du tar lutinus? Har du känt av några symptom? 

  • Anonym (Så)

    Jag tar som det funkar. Första vid 06.30. Andra mellan 11 och 14 (mitt schema varierar) och sista vid 21-22 innan sänggång

  • Bubas

    Aminabe: Ja det är första gången. Känns som om jag har mensvärk ibland och så har jag ömma bröst. Antar att det är symptom av lutinusen.

  • aminabe
    Bubas skrev 2020-02-25 15:41:35 följande:

    Aminabe: Ja det är första gången. Känns som om jag har mensvärk ibland och så har jag ömma bröst. Antar att det är symptom av lutinusen.


    Ja symptomen av lutinus kan ju ge en falska förhoppningar tyvärr. Jag får däremot inte ömma bröst, illamåendet kan slå till ibland däremot så även kramper i livmodern. Förra gången var jag säker på att vår IUI hade fungerat men lurades av lutinusen. Återstår att se denna gången. När har du testdag?
  • Bubas
    aminabe skrev 2020-02-25 21:24:28 följande:

    Ja symptomen av lutinus kan ju ge en falska förhoppningar tyvärr. Jag får däremot inte ömma bröst, illamåendet kan slå till ibland däremot så även kramper i livmodern. Förra gången var jag säker på att vår IUI hade fungerat men lurades av lutinusen. Återstår att se denna gången. När har du testdag?


    5 mars har jag testdag. Har tagit lutinus i 7 dagar nu.
Svar på tråden Lutinus