• Tröttblivandemamma

    Värkar?

    Hej!är gravid i v39, 38+6. Har känt mig lite halvkass idag från å till, lite frusen osv. Nu för en halvtimme sen stod jag och skulle koka lite pasta och pang sa de så fick jag som en extrem mensvärk, fick liksom böja mig lite frammåt för att kunna stå. Så fort jag rätade upp mig gjorde de ännu ondare. Kunde efter en stund iallafall resa mig och gå å sätta mig i soffan, har nu lagt mig ner och de känns precis som de stramar i livmodern och sitter jag upp känns de bara jätte konstigt i livmodern? Har inte kännt att jag har fått någon markant värk utan nu är de som en stramade ihållande värk. Någon som varit med om nått liknande? Känns skit konstigt!

  • Svar på tråden Värkar?
  • Solblomma30

    Med tanke på att du är i vecka 39 så låter det ju som att förlossningen börjar sätta igång. Ont i livmodern, oavsett typ av smärta, i fullgången tid är allra troligast förlossning :) Det gör ju olika ont för alla. Vissa har ont konstant, andra har smärta som kommer och går. Andra känner ingenting!

    För mig har det alltid börjat med svag mensvärk som kommer och går. Sen har värkarna börjat göra mer ont, så att jag har (som du skriver) haft svårt att stå rak utan varit tvungen att luta mig framåt eller stå på alla fyra. Vid två förlossningar har smärtan någonstans här blivit konstant, så att jag har haft ont hela tiden, även mellan värkar.

    Ring in till förlossningen och prata med dem, det brukar kännas tryggt. Och lycka till!!

  • Tröttblivandemamma

    Tack!

    Har under hela dagen idag haft extrema hugg och ilningar. Även konstant ont i ländryggen... fortsätter än.. det gör sjukt jävla ont när de ilningarna kommer och sist jag va hos bm så sa hon att hon redan ligger långt nere så fixerad är hon redan

Svar på tråden Värkar?