• Dritten

    Vart får man ta sand och sten?

    Som rubriken lyder. Behöver sand och grus, men de påsar man kan köpa är på tok för stora och tunga och har heller ingenstans att förvara det, så jag undrar om ni känner till nånstans där det är okej att ta det? Rör sig om kanske en liter grus och två-tre liter sand.

  • Svar på tråden Vart får man ta sand och sten?
  • Dritten
    Tow2Mater skrev 2020-02-23 19:08:48 följande:

    Lämna in som miljöfarligt avfall dit du lämnar batterier?


    Va?
  • Dritten

    Alternativt vart man kan beställa det i lösvikt eller dyl.

  • Tecum
    Dritten skrev 2020-02-23 19:00:56 följande:
    Som rubriken lyder. Behöver sand och grus, men de påsar man kan köpa är på tok för stora och tunga och har heller ingenstans att förvara det, så jag undrar om ni känner till nånstans där det är okej att ta det? Rör sig om kanske en liter grus och två-tre liter sand.
    Du får egentligen inte ta det någonstans då det tillhör markägaren. Men om det gäller så små mängder tänker jag en kommunal badstrand. Problemet är bara att om många gör så blir det ändå en hel del... Fråga markägaren är mitt tips.
  • Tow2Mater
    Dritten skrev 2020-02-23 19:13:49 följande:
    Va?
    Trodde du ville bli av med det du köpt men inte använder.
  • Kodia

    Fråga någon som håller på att göra markarbeten hemma. Eller så kan du köpa sand/grus som man har till dekoration till ljus, eller till växter eller till akvarier. När jag kollar på byggmarknader verkar det som om det går att köpa sand och grus i lösvikt, så då borde det funka att ta med sig ett par plastburkar och gå dit. Det är lite svårt att tipsa när man inte vet vad du ska ha det till. 

  • Dritten
    Tow2Mater skrev 2020-02-23 19:23:28 följande:

    Trodde du ville bli av med det du köpt men inte använder.


    Tvärtom, undrade vart man kan plocka/köpa i mindre mängd.
  • Dritten
    Kodia skrev 2020-02-23 19:26:53 följande:

    Fråga någon som håller på att göra markarbeten hemma. Eller så kan du köpa sand/grus som man har till dekoration till ljus, eller till växter eller till akvarier. När jag kollar på byggmarknader verkar det som om det går att köpa sand och grus i lösvikt, så då borde det funka att ta med sig ett par plastburkar och gå dit. Det är lite svårt att tipsa när man inte vet vad du ska ha det till. 


    Tack för tipset om att kolla efter sånt för dekoration! Så stenarna är lösta nu, funderar på att prova terrariesand eller dyl.
  • StevenDiese

    Var bor du?

    Har du någon täkt i närheten kanske?

Svar på tråden Vart får man ta sand och sten?