• VickyM

    Väldigt tidiga graviditetssymtom

    Jag misstänker att jag är gravid (ägglossning förra helgen) då jag sedan ett par dagar har haft ont i nedre delen av magen (ibland har det verkligen svidit till rejält ett par gånger och det har känts som när man tar ett livmoderhalscancer prov typ!), varit illamående och trött osv osv. Är det några här inne som har känt av några symtom långt innan ni plussade? Har en dotter men där kände jag inte alls så tidigt! Kan tillägga att jag inte brukar känna av någon mensvärk.

  • Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymtom
  • Anonym (Ja)

    Jag har varje gång jag har blivit gravid fått magont och diarré runt fem dagar efter ägglossning. Den köriga magen har varat i ca 3 dagar och efter andra graviditeten (har fyra barn) visste jag att jag var gravid när magen började göra ont och diarrén kom. Så med trean och fyran behövde jag egentligen inte testa för det var så uppenbart på symptomen att det var en bebis på g :) Stämde varje gång!

  • Anonym (Hallå)

    Med så starka o tidiga symptom borde du kunna plussa på tidigt test, om du redan mår illa.

    Annars kommer det kring vecka 7

    Tidiga symptom hänger ihop med högt hcg som borde kunna ses på gravtets

  • Bellsss

    Första gången var det inte planerat och jag plussade i v.9 för att jag började kräkas då. Den här gången (i v.7 nu) var det otroligt efterlängtat efter att ha försökt länge och mina första symtom var lätt molvärk, kissnödig och super mkt flytningar. Plussade på äl+8.

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymtom