• Familj­efaren
    Mon 24 Feb 2020 00:06
    415 visningar
    4 svar
    4
    415

    Den genomsnittlige Flashbackanvändaren?



    Får väl göra en för Flashback med, med inspiration från denna tråd.  https://www.familjeliv.se/forum/thread/80243721-den-genomsnittlige-familjelivsanvandaren

    Man mellan 20-40

    Något kantstött, dock inte överdrivet. Kunde få några örfilar av farsan när han misskötte sig. Men farsan var dock en stark manlig förebild som lärde honom mycket. Det fanns dock tydliga gränser att så här beter en man sig.

    Jobbar inom ett mansdominerat yrke, typ hantverk eller flyttfirma etc. Jargongen på jobbet är att man snackar fotboll, vilken öl eller whiskeysort man föredrar. Den gången man blev förbannad och gav någon på käften. Eller vilken brudmagnet man är. Han utelämnar självklart de gånger han själv åkte på stryk eller de gånger han blivit nobbad av kvinnor, för att inte visa svaghet inför grabbarna. Gör man det blir man retad på skoj. På väggen i personalrummet där man käkar lunch är en kalender med nakna modeller. De flesta har med sig klassisk ungkarlsmat i matlådor som falukorv med pulvermos eller fiskpinnar med pulvermos.

    På fritiden träffas grabbarna på den lokala puben, jargongen är ganska lik den jag beskrev på jobbet. Det dricks öl och whisky, illegala substanser kan även förekomma ibland.

    Han har inga större problem att få ragg. Det blir dock mest one night stands, han har ett antal misslyckade förhållanden bakom sig. Men han har svårt för kvinnors krav på att "tala ut" och "visa känslor" och hela den mjäkiga biten. Nej kvinnor är "slidjur" som ska örfilas och knullas. Pumpa och dumpa, och sen vidare till nästa. Visa känslor hit och dit är endast för kvinnor och bögar.

    SD 2022!!!

    Svullo och Eddie Meduza var komiska genier.

    Mainstreammedia är fejk news, Aftonhoran som är skällsord för Aftonbladet ljuger hela tiden. Nej Samhällsnytt och Fria tider är det som gäller.

    Är min bild träffande? Bidra gärna med eran bild av den genomsnittlige FB användaren.

  • Svar på tråden Den genomsnittlige Flashbackanvändaren?
  • Anonym (flash­backar­e)
    Mon 24 Feb 2020 02:30
    #1

    Visst finns det en del rasister och hantverkare på Flashback, jag är ett undantag. 

    Jag är på Flashback så gott som dagligen, och har aldrig blivit slagen av min far. Jag jobbar i IT-branschen som numera är rätt jämnt fördelad mellan kvinnor och män. Mina matlådor kan innehålla lite allt möjligt, men pulvermos äter jag aldrig. Jag tycker om att laga mat och gör det ofta, men visst blir det enkel mat ibland också.

    Har aldrig haft ett one night stand, levt i förhållanden större delen av mitt liv. är nu 35, gift och har två barn. Dricker mer vin än öl. 

    Ointresserad av sport och "manlig jargong". Umgås hellre med andra par än med "grabbarna". Min fritid spenderas mestadels med mina barn eller med olika sysslor. Har jag ensamtid gillar jag att se en bra film. Jag brukade träna en del, men har sällan tid nu. 

    Röstar vänster. 

    Svullo minns jag som rätt rolig när jag var barn, Eddie Meduza har jag aldrig fattat. Mina komiska genier är snarare George Carlin, Andy Kaufman och Sacha Baron Cohen. 

    Aftonbladet ger jag inte mycket för, det är sant. Men jag läser verkligen inte Fria Tider. Blir mest utländsk media. The Guardian är antagligen min mest lästa nyhetskälla. 

  • Anonym (Tj)
    Mon 24 Feb 2020 03:21
    #2

    Det finns ett tydligt arbetarklassförakt i båda dina trådar. 
    Vad sägs om att göra en liknande tråd rörande den övre medelklassen 

    *Tycker arbetarklassförakt är fint och uttrycker den ofta för att känna sig överlägsen

    *Tror att han är intelligent eftersom han inbillat sig att han förstått och tyckt om konsten på Guggenheim museet i New York 

    *Anser att det inte finns någon Svensk kultur och rasar när någon frågar varför exempelvis många element från amerikansk Halloween blev en del och uppskattad del av svensk kultur men inte sharia lagar. 

    *Tycker att Schyfferts netflix och pizza argument är det mest intellektuella inlägget någonsin i svensk migrationspolitik debatt 

    *Anser att universitetsutbildade övre medelklasskvinnor är förtryckta och gråter sig till sömns varje natt eftersom någon kvinna med  en miljon i årslön inte valdes in till en bankstyrelse. 

    *Känner en ständig oro att någon ska komma på att han egentligen inte känner någon skillnad mellan alla sina dyra skotska whiskysorter. 

     *Älskar mångkultur men bor i ett helvitt  reservat och sätter sina barn på en privatskola men enbart ett fåtal barn med utomeuropeisk bakgrund. 

    *Tycker Alex Schulman är den främsta intellektuella tänkaren i dagens Sverige.   

  • Anonym (Top)
    Mon 24 Feb 2020 06:16
    #3
    +1

    Genomsnittlige flashbackaren är 18-25. Tillbringar den största delen av sitt liv framför datorn. Alltså en riktig dator. Inte telefonen. Pga av alla den här tiden framför datorn är han ganska påläst i flertalet ämnen men invandringsfrågan är paradgrenen. Det är dock ganska ensidiga fakta som är i fokus, i samtliga frågor.

    Han har lite svårt med tjejer och kan inte förstå varför de inte verkar ha intresse av hans fantastiska personlighet. Han pratar därför nedsättande om dem. Han trivs i bitterheten och kommer nog embraca den Åtminstone till han närmar sig 40. Då kan det vara så att han inser att det är hans tankar som gör livet så svårt och inte tjejerna som avvisar honom.

    Sen det viktigaste, genomsnittlig penislängd på Flashback är 25 cm, det vet alla som spenderar lite tid där.

  • Anonym (Grabb­en bredvi­d)
    Mon 24 Feb 2020 09:54
    #4
    Anonym (Top) skrev 2020-02-24 06:16:55 följande:

    Genomsnittlige flashbackaren är 18-25. Tillbringar den största delen av sitt liv framför datorn. Alltså en riktig dator. Inte telefonen. Pga av alla den här tiden framför datorn är han ganska påläst i flertalet ämnen men invandringsfrågan är paradgrenen. Det är dock ganska ensidiga fakta som är i fokus, i samtliga frågor.

    Han har lite svårt med tjejer och kan inte förstå varför de inte verkar ha intresse av hans fantastiska personlighet. Han pratar därför nedsättande om dem. Han trivs i bitterheten och kommer nog embraca den Åtminstone till han närmar sig 40. Då kan det vara så att han inser att det är hans tankar som gör livet så svårt och inte tjejerna som avvisar honom.

    Sen det viktigaste, genomsnittlig penislängd på Flashback är 25 cm, det vet alla som spenderar lite tid där.


    Haha, mitt i prick.
    Han, för det är en kille, har även Aspergers och är en inbiten incel.
Svar på tråden Den genomsnittlige Flashbackanvändaren?