• Smiley01

    Tjejkompis i Kungsbacka trakten

    Hej, jag undrar lite vart ni andra träffar nya vänner. I skolan har det varit enklare men nu i vuxenålder (39år) känns det som att alla är så upptagna i sina liv att det är omöjligt att bygga nya relationer. 

    Hur gör ni andra för att träffa nya vänner? 

    Jag har familj och barn och jobbar hemifrån så det finns inte jättemycket möjligheter till att träffa andra. Finns det något forum som Tinder och Badoo fast för vänner?

    Behöver nya vänner och tips på vart man kan hitta dem. :) 

    Tack! 

  • Svar på tråden Tjejkompis i Kungsbacka trakten
  • AnonymFrukt

    Hej! Är också i samma situation. Haft en del vänner i skolan men glidit isär pga flytt osv. Undrar verkligen om man kan skaffa vänner via Tinder eller andra dejtingsajter? Är hemma med en tvååring och planerar att jobba hemifrån i framtiden så arbetskollegor finns ju inte.

  • Smiley01
    AnonymFrukt skrev 2020-02-25 18:20:06 följande:

    Hej! Är också i samma situation. Haft en del vänner i skolan men glidit isär pga flytt osv. Undrar verkligen om man kan skaffa vänner via Tinder eller andra dejtingsajter? Är hemma med en tvååring och planerar att jobba hemifrån i framtiden så arbetskollegor finns ju inte.


    Vart bor du ngnstans? 
  • AnonymFrukt

    Ojdå glömde visst skriva det. Vi bor i Kungsbacka. Skaffade precis appen, ingen träff än hehe... lärde mig att det tydligen finns en jäkla massa appar för att hitta vänner ????????

  • Jagochdublirvi

    Hur gamla är dina barn? Flera av dom jag umgås med har jag lärt känna via barnen. Först har barnen hittat varandra, sedan har vi föräldrar börjat hitta på saker tillsammans med barnen och så nu kan jag ibland bara umgås med mammorna, utan barn

    Ett annat sätt att börja på någon aktivitet. Då kan man hitta likasinnade och så kan man börja bygga på relationen därifrån. Eller bli aktiv i barnens aktiviteter.

    Är själv inte så intresserad av appar utan tycker att det personliga mötet är mer givande redan från start.

  • Smiley01
    AnonymFrukt skrev 2020-02-27 12:03:02 följande:

    Ojdå glömde visst skriva det. Vi bor i Kungsbacka. Skaffade precis appen, ingen träff än hehe... lärde mig att det tydligen finns en jäkla massa appar för att hitta vänner ????????


    Kan du inte skriva pm till mig då? :) 
  • Jagochdublirvi
    Jagochdublirvi skrev 2020-02-27 13:51:39 följande:

    Hur gamla är dina barn? Flera av dom jag umgås med har jag lärt känna via barnen. Först har barnen hittat varandra, sedan har vi föräldrar börjat hitta på saker tillsammans med barnen och så nu kan jag ibland bara umgås med mammorna, utan barn

    Ett annat sätt att börja på någon aktivitet. Då kan man hitta likasinnade och så kan man börja bygga på relationen därifrån. Eller bli aktiv i barnens aktiviteter.

    Är själv inte så intresserad av appar utan tycker att det personliga mötet är mer givande redan från start.


    Och min bästa kompis lärde jag känna när jag var strax över 30 på en spanskakurs. Jag lärde mig ingen spanska men fick världens finaste kompis!
Svar på tråden Tjejkompis i Kungsbacka trakten