• Mon 24 Feb 2020 16:35
    1858 visningar
    4 svar
    4
    1858

    Nubteorin Hur tidigt?

    Är väldigt insatt i nub- och skallteorin enligt ultraljudsbilder.

    Hur tidigt kan man "lita" på nubteorin? Var på tidigt ultraljud idag i v 10+6 och jag vet att det är först vid 12+0 som man kan börja kolla. Tyckte mig se en väldigt tydlig pojknub, uppåtstående men rundad böj. Men är det för tidigt ändå? Någon expert som kan svara på det?

  • Svar på tråden Nubteorin Hur tidigt?
  • Mon 24 Feb 2020 16:47
    #1

    Ja, det är alldeles för tidigt.

  • Tue 25 Feb 2020 07:11
    #2
    Planerar2020 skrev 2020-02-24 16:35:21 följande:

    Är väldigt insatt i nub- och skallteorin enligt ultraljudsbilder.

    Hur tidigt kan man "lita" på nubteorin? Var på tidigt ultraljud idag i v 10+6 och jag vet att det är först vid 12+0 som man kan börja kolla. Tyckte mig se en väldigt tydlig pojknub, uppåtstående men rundad böj. Men är det för tidigt ändå? Någon expert som kan svara på det?


    Behöver ju nödvändigtvis inte vara för tidigt om det verkligen var nuben som du såg.

    Vad jag läst mig till på ett utländskt forum (väl insatta) är att nuben kan "resa sig" senare än i vecka 12-13, med andra ord kan vad som ser ut att vara en flick-nub faktiskt resa sig till en pojk-nub. Enligt detta forum pekar alla nubar mer eller mindre neråt till en början, men att pojkarnas sedan reser sig.
  • Tue 25 Feb 2020 11:50
    #3
    Nattafnatta skrev 2020-02-25 07:11:13 följande:
    Behöver ju nödvändigtvis inte vara för tidigt om det verkligen var nuben som du såg.

    Vad jag läst mig till på ett utländskt forum (väl insatta) är att nuben kan "resa sig" senare än i vecka 12-13, med andra ord kan vad som ser ut att vara en flick-nub faktiskt resa sig till en pojk-nub. Enligt detta forum pekar alla nubar mer eller mindre neråt till en början, men att pojkarnas sedan reser sig.
    Ja men det är så jag fattat det med. Men detta måste varit nuben, supertydlig och väldigt uppåtstående. Såg ut som en "krok" nästan ;) 
  • Mon 24 Oct 2022 13:48
    #4

    Kan man se nubben på min bebis? Har så svårt att tyda och läsa av 🙉 Samma skallterin?

    Vad gissar du på?

     

Svar på tråden Nubteorin Hur tidigt?