• Anonym (Ulrika)

    Hur ska jag lära mig att trivas som singel?

    Jag är singel nu sen några månader tillbaka. Jag har barn o är klar med allt sånt. Men jag hatar att vara ensam. Kan inte ens ta mig för med nånting. Bara går hemma och deppar när jag inte jobbar. Jag har knappt några vänner heller så allt känns otroligt svårt.

    Hur gör jag för att börja trivas med mitt liv?

  • Svar på tråden Hur ska jag lära mig att trivas som singel?
  • Anonym (Singel)

    Oj ok, låter inte alls bra, låter som om du är beroende av att ha en man i ditt liv. Vad tycker du själv är kul? Hobbies? Intressen? Lära dig något nytt?

    Jag är också singel sen några månader tillbaka, trodde först att jag inte skulle ha något att göra på helgerna, men nu känner jag knappt att tiden räcker till, hittar på hur mycket som helst, oftast själv då jag trivs i mitt eget sällskap.

  • Anonym (Ulrika)
    Anonym (Singel) skrev 2020-02-24 20:42:23 följande:

    Oj ok, låter inte alls bra, låter som om du är beroende av att ha en man i ditt liv. Vad tycker du själv är kul? Hobbies? Intressen? Lära dig något nytt?

    Jag är också singel sen några månader tillbaka, trodde först att jag inte skulle ha något att göra på helgerna, men nu känner jag knappt att tiden räcker till, hittar på hur mycket som helst, oftast själv då jag trivs i mitt eget sällskap.


    Men vad gör du då?
  • Anonym (Singel)
    Anonym (Ulrika) skrev 2020-02-24 20:43:59 följande:

    Men vad gör du då?


    Jag går på behandlingar, träffar familj och vänner, har startat ett eget företag, träffar nya kunder, köper en bra bok, äter lunch en god lunch och läser min nyinköpta bok. Till sommaren är jag sugen på att åka på en yogaresa själv, där lär man träffa nya spännande människor. Är jättedålig på engelska så ska börja läsa lite engelska böcker eller lyssna på engelska poddar. Sen ska jag på en föreläsning med kay pollak, har bjudit med min mamma på den.

    Finns så mycket att göra och hitta på!
  • Anonym (Linda)

    För att trivas som singel måste man först börja med att i sitt förhållande ha ett eget aktivt liv. Det är liksom förutsättningen för att klara av ett liv i ensamhet.

    Man hinner liksom inte ens reflektera över att man är ensam om man fortsätter att leva sitt liv som vanligt med egna intressen, hobbys och vänner.

    Jag sjunger i kör, tränar, rider, shoppar, simmar, engagemang i föreningsliv och kyrkan, träffar vänner, pysslar hemma med tex läsning, handarbete, pussel, heminredning etc - samma liv jag hade som gift.

    När jag skilde mig hittade jag egna nya rutiner hemma som tex att varannan dag ta ett lyxigt långt bad med badsalt/olja och tända ljus och något gott att dricka och något att läsa. Jag läser vid matbordet, äter frukost vid tv på helgen. Ägnar mig en heldag åt bakning med sonen på hans vecka så vi har gott att fika och äta. Gör utflykter på egen hand tex passa på att se sånt som bara jag är intresserad av som utställning, museer osv. Bokar in kryssning själv, hotell och shopping etc.

  • Anonym (Kille på 30år)

    Har själv blivit lämnad nyligen och känner lika som du.

    Vad gör man nu? Dåligt med vänner, ingen familj, alla mina intressen delade jag med exet. Så allt jag älskade att göra hatar jag nu. Känner mig färdig med krog livet sen länge och nätdejta är jag nog sämst på.

  • Anonym (L)

    Jag har varit singel i hela mitt liv. Inte kul men man får göra vad man kan för att roa sig.

  • Anonym (Rooster.)
    Anonym (Kille på 30år) skrev 2020-02-24 21:10:30 följande:

    Har själv blivit lämnad nyligen och känner lika som du.

    Vad gör man nu? Dåligt med vänner, ingen familj, alla mina intressen delade jag med exet. Så allt jag älskade att göra hatar jag nu. Känner mig färdig med krog livet sen länge och nätdejta är jag nog sämst på.


    Känner igen mig! Varit singel i snart 3 månader.Dock har jag mycket vänner och står min familj nära. Men jag har liksom tappat lusten för allt.

    Avskyr helgerna och i veckorna jobbar jag över jämt för det är så tomt att komma hem.

    Laddade hem tinder igår men tog bort det direkt....krogen lockar inte heller för mig.

    Så hur fan gör man? Jobbar inom bygg så chansen att träffa nån där är 0. Bor på landet också, så utbudet är 0.

    Känns riktigt mörkt, men det kanske blir bättre till sommaren.

    Mvh rooster (fyller 30 i år).
Svar på tråden Hur ska jag lära mig att trivas som singel?