• Snatti

    Kramp efter insättning

    Igår eftermiddag fick vi en Blastocyst insatt efter 5 dagars odling. Tidigt imorse runt 04:30 vaknade jag för att gå upp och kissa, direkt efter fick jag en jävligt oskön kramp i livmodern som höll i sig i ca 1 timme. Det gjorde inte så ont att jag inte kunde hantera smärtan men det var ändå relativt kämpigt.
    Jag har gjort en abort för ca 10 år sen och smärtan påminde om förstadiet av den smärtan som kom när själva fostret skulle stötas ut från kroppen. 
    Nu går mina tankar i att detta kanske var ett försök för kroppen att stöta ut blastocysten då den troligtvis uppfattat något främmande i livmodern, jag har dock inte fått någon blödning eller så.


    Är inne på dag 4 av Lutinus och har förstått att livmoderkramper kan vara en av biverkningarna, jag har dock inte känt något i närheten dagarna innan eller så utan det kom efter införandet av blastocysten som sagt.


     


    Är det någon som upplevt samma och känner igen sig?

  • Svar på tråden Kramp efter insättning
  • Anonym (A.)

    Det skulle också kunna vara att det faktiskt fungerat och den borrat in sig i livmoderslemhinnan. Jag har haft kramper och lättare blödning i samband med detta.

Svar på tråden Kramp efter insättning