• Johannmaria

    Normal eller skadad äggledare

    Jag skulle behöva hjälp.

    Förra året, dvs 2019 opererade jag bort min högra äggledare pga utomkvedshavandeskap. Efter operationen frågade jag läkarna om de sett hur min vänstra såg ut men fick då till svar att de pga att det var en akutoperation inte har för vana att kolla den statusen.

    2 månader efter plussade jag igen men åkte in till gynakuten då jag började blöda. Ingen graviditet kunde då synas och de konstaterade missfall. Då graviditeten var tidig kunde de inte avgöra om den satt sig i livmodern eller i äggledaren. Jag frågade åter igen om de inte hade någon information om min kvarvarande äggledares status och fick åter ett nej.

    Nu, ganska exakt ett år senare lyckades jag åter bli gravid men i samma tidsskede som tidigare började jag få kraftiga blödningar. Åkte till gynakuten där de meddelade att de inte kunde göra något för mig. De gjorde inte ens ett graviditetstest på mig. Men jag vädjade om hjälp då jag vill veta vad det är för fel! De kunde inte hjälpa mig eftersom de inte har någon information om hur min äggledare mm ser ut. Blev hänvisad till octaviakliniken.

    Var på octaviakliniken idag där de konstaterade missfall då ingen graviditet kunde synas. Berättade om min oro över att även denna graviditet satt sig på äggledaren men så säger hon ?i din journal efter din titthålsoperation står det att det inte finns några som helst anmärkningar på vare sig din vänstra äggledare eller äggstockar så det är inget fel där?

    Jag har alltså i över ett år fått till svar att de inte vet men så finns alltså den informationen trots allt?! Jag är fullkomligt rasande..

    Men, jag vågar inte andas ut ännu. Jag har med allt detta en fråga till er.. är det möjligt att se alla förträngningar på äggledare genom titthålsoperation eller är det enbart möjligt med hjälp av spolning/ultraljud med kontrastvätska?

Svar på tråden Normal eller skadad äggledare