• MammaMia87

    HCG ökning - hjälp att tolka varandras provsvar

    Ökar ditt gravidhormon som det ska?

    Är läkarna osäkra på utfallet av din graviditet?

    Vad misstänker läkarna?

    Vad visade dina ökningar när du hade en "dålig graviditet "? Vad var orsaken ?

    Tänkte att detta skulle vara en tråd där vi kan dela med oss, tolka och stötta varandra genom de tuffa dagarna/veckorna där man går och lämnar blodprov för att bekräfta eller utesluta en "dålig graviditet"

    Läkarna är osäkra på min graviditets utfall, haft flera missfall och uteblivna.

    För måndagen V 4 (3+) så visade HCG 52.

    Denna måndagen V 5 (4+3) visade HCG 1500.

    Ska ta nytt blodprov idag onsdag som jag får svar på imorgon ,????????????

  • Svar på tråden HCG ökning - hjälp att tolka varandras provsvar
  • Aamon

    Din ökning av HCG är mer än bra. Om man räknar på det så har värdet dubblerats plus mer varannan dag. Siffrorna ser helt normalt ut.

  • MammaMia87
    Aamon skrev 2020-02-26 06:25:12 följande:

    Din ökning av HCG är mer än bra. Om man räknar på det så har värdet dubblerats plus mer varannan dag. Siffrorna ser helt normalt ut.


    Ja tack och lov än så länge ????

    Förra graviditeten hade jag ett HCG på 350 000, trots ett dött foster sedan tillbaka 2 veckor . Mitt hcg steg väldigt snabbt den graviditeten och stannade kvar 4 mnd efter jag opererats 2 ggr, spolats, tagit flera cytotec samt livmoderinfektion. Dem gjorde tyvärr inga tester på fostret när de tog ut det.

    Läkarna är inte postiva till min nuvarande graviditet:(
  • Aamon
    MammaMia87 skrev 2020-02-26 06:31:35 följande:

    Ja tack och lov än så länge ????

    Förra graviditeten hade jag ett HCG på 350 000, trots ett dött foster sedan tillbaka 2 veckor . Mitt hcg steg väldigt snabbt den graviditeten och stannade kvar 4 mnd efter jag opererats 2 ggr, spolats, tagit flera cytotec samt livmoderinfektion. Dem gjorde tyvärr inga tester på fostret när de tog ut det.

    Läkarna är inte postiva till min nuvarande graviditet:(


    Varför inte?
  • MammaMia87
    Aamon skrev 2020-02-27 12:25:59 följande:

    Varför inte?


    Jag har inte lyckats få någon graviditet att stanna kvar sedan 2014 . Försökt få barn i 2 år nu. Flera mf och ma. Kan inte blir gravid naturligt får infertilitets behadlingar. Fick ett tidigt mf i januari igen och skulle egentligen påbörjat en omfattande utredning inför IVF samt kring mina missfall. Istället hade jag lyckats bli gravid igen. Därför har dem mig under uppsikt och jag blir flyttad till spec MVC nästa vecka om detta stannar.
  • MammaMia87

    S HCG 52 förra måndagen

    S HCG 1500 denna måndagen

    S HCG 2800 denna onsdagen

    Fortf är läkarna negativa på Gyn. Och jag år fortf lit ljusrött på pappret när jag torkar mig.. så spänd på vad allt visar nästa vecka. Å vad dem säger på spec MVC

  • Aamon
    MammaMia87 skrev 2020-02-27 12:40:38 följande:

    Jag har inte lyckats få någon graviditet att stanna kvar sedan 2014 . Försökt få barn i 2 år nu. Flera mf och ma. Kan inte blir gravid naturligt får infertilitets behadlingar. Fick ett tidigt mf i januari igen och skulle egentligen påbörjat en omfattande utredning inför IVF samt kring mina missfall. Istället hade jag lyckats bli gravid igen. Därför har dem mig under uppsikt och jag blir flyttad till spec MVC nästa vecka om detta stannar.


    Håll hoppet uppe! Tog 3 års försök för oss med ma och utomkvedshavandeskap innan vi fick vår son. Vet också ett par som försökt få barn under 10 års tid med 10+missfall som tillslut fick en liten dotter.

    Siffrorna stiger som de ska i alla fall. Jag håller tummar och tår
  • Limarie

    Ett tipps är att gå på hemsidan av betabase och jämföra sina HCG-värden.

    Jag lägger lite på övre kant.

    6+0 hade jag 60000

    5+4 hade jag 3300

    På ul såg man ett tickande hjärta 6+2

    Blev till via embryodonation (1 embryo)


    Embryodonation 02/2020-Äggdonation 01/2020 avbruten-AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - 2 IVF 2019 med ICSI - 0 av 9 ägg befruktades
Svar på tråden HCG ökning - hjälp att tolka varandras provsvar