• Vindruvans

    Tvinga sig att leva som straight?

    Hej!

    Jag är runt 30år gammal och har i hela mitt liv ansett mig vara homosexuell. Vad jag minns har jag inte ens tittat åt killar.

    Men nu är jag i åldern då jag börjar tänka på familj. Och jag önskar inget hellre än att jag var straight. Livet hade varit så mycket lättare om jag bara kunde hittat en man att bli kär i, skaffa barn och hus. Svensson livet är min dröm.

    Jag har börjat dejta killar men känner liksom inget pirr och ingen attraktion.

    Är det någon som känner samma sak? Har känslorna kommit efter ett tag eller det kommer inte? Jag vet många tjejer som levt som homosexuella sen helt plötsligt har de blivit tillsammans med en man.

    Jag vet även att man som samkönade par kan få barn. Jag vet inte varför det inte heller känns helt rätt.

  • Svar på tråden Tvinga sig att leva som straight?
  • Koncentration

    Oj!!

    Men du, lilla vän! Du kan ju inte tvinga dig att vara hetrosexuell när du inte är det. Du kommer ju vara så olycklig mest troligt. De som inte insett att de är homosexuella och gifter sig med det motsatta könet, beskriver att de alltid varit olyckliga tills de kom på att de vara homosexuella och gifte sig med någon som de verkligen älskar.

    Hur skall samlag egentligen gå till, om du inte känner någon lust till det? Du kommer ju bara må illa. Måste bara vara jobbigt.

    Du kan ju gifta dig med någon du älskar och adoptera?

    Om du vill ha egna barn ifrån din egna kropp, så går det ju att fixa fram spermier som folk har donerat. Jag vet inte vad sådant kallas för. Men du förstår vad jag menar?

    Det finns lösningar, allt förutom att tvinga sig att gifta med någon man inte älskar.

    Ha det bra med dig!

    Var rädd om dig nu!

  • MrsJenka

    Jag tänker spontant att ett alternativ borde kunna vara att söka efter en homosexuell man med barnlängtan att skaffa familj med?

    Så kan ni leva som vänner men ingen av er har någon förväntan på ett sexliv ihop, utan sköter sånt på något annat sätt, som ni kommer överens om?

Svar på tråden Tvinga sig att leva som straight?