• Anonym (Arena­)
    Wed 26 Feb 2020 07:21
    801 visningar
    39 svar
    -2
    39
    801

    Också trött på att ta första steget?

    Jag har gjort det hela livet, tagit första steget med kvinnor. Jag är less. Trött helt enkelt.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Också trött på att ta första steget?
  • Anonym (XY)
    Wed 26 Feb 2020 07:37
    #1

    Saknar alternativet:


    "Behöver inte alltid ta första steget"


    Men vill jag ha kontakt och hon inte agerar så är det upp till mig resonerar jag...
    Handlingskraft är attraktivt...


    Annars är min erfarenhet att jag nog blir uppraggad lika ofta som att jag tar första steget. (Då pratar jag om de som jag är intresserad av)

  • Anonym (Arena­) Trådstartaren
    Wed 26 Feb 2020 07:44
    #2
    Anonym (XY) skrev 2020-02-26 07:37:02 följande:

    Saknar alternativet:


    "Behöver inte alltid ta första steget"


    Men vill jag ha kontakt och hon inte agerar så är det upp till mig resonerar jag...
    Handlingskraft är attraktivt...


    Annars är min erfarenhet att jag nog blir uppraggad lika ofta som att jag tar första steget. (Då pratar jag om de som jag är intresserad av)


    Och så finns det andra män som inte har samma erfarenheter som dig, som inte blir uppraggade lika ofta som vi måste ta första steget. Vem vet, kanske du också hade varit less då?
  • Anonym (Vart?­)
    Wed 26 Feb 2020 07:46
    #3
    Anonym (Arena) skrev 2020-02-26 07:44:30 följande:

    Och så finns det andra män som inte har samma erfarenheter som dig, som inte blir uppraggade lika ofta som vi måste ta första steget. Vem vet, kanske du också hade varit less då?


    Vart vill du bli uppraggad någonstans?
  • Anonym (Arena­) Trådstartaren
    Wed 26 Feb 2020 07:48
    #4
    Anonym (Vart?) skrev 2020-02-26 07:46:34 följande:
    Vart vill du bli uppraggad någonstans?
    Var som helst, tack.
  • Anonym (444)
    Wed 26 Feb 2020 07:50
    #5
    -1

    Jag är trött på att jobba varje dag. Men gör jag det inte får jag inga pengar.

    Därför fortsätter jag. Skulle jag kunna massvis med pengar på lotto kan jag sluta jobba och njuta av allt annat jag kan fylla tiden med.

    Väg fördelarna mot nackdelarna. Sluta att ta initiativ om det är jobbigare än motsatsen!

  • Anonym (XY)
    Wed 26 Feb 2020 07:52
    #6
    -1
    Anonym (Arena) skrev 2020-02-26 07:44:30 följande:
    Och så finns det andra män som inte har samma erfarenheter som dig, som inte blir uppraggade lika ofta som vi måste ta första steget. Vem vet, kanske du också hade varit less då?

    Naturligtvis men man måste våga. Det handlar om att skaffa sig erfarenhet.


    Jag har lärt mig att ta en avspisning precis som många av de som raggar på mig måste kunna ta att jag inte är intresserad.
    Men det underlättar att ha erfarenhet och det bygger självkänsla som också är attraktivt.

  • Anonym (Arena­) Trådstartaren
    Wed 26 Feb 2020 07:54
    #7
    Anonym (XY) skrev 2020-02-26 07:52:00 följande:

    Naturligtvis men man måste våga. Det handlar om att skaffa sig erfarenhet.


    Jag har lärt mig att ta en avspisning precis som många av de som raggar på mig måste kunna ta att jag inte är intresserad.
    Men det underlättar att ha erfarenhet och det bygger självkänsla som också är attraktivt.


    Eftersom jag har tagit första steget hela livet, som jag skrev i början, så handlar det inte om att jag inte vågar. Att få nej är jag också van.
    Men trist är det.
  • Anonym (Stina­)
    Wed 26 Feb 2020 07:55
    #8

    Som bisexuell kvinna upplever jag att det är stor skillnad på hur män och kvinnor raggar. Många män saknar helt känselspröt och inväntar inte ögonkontakt och blicken som tyder på ett samförstånd i sökandet.

    Många män fattar inte heller när man inte är intresserad utan fortsätter med sina tafflig raggningsförsök trots att man inte visar minsta tecken på att vara intresserad vissa män är så extremt dåliga på att läsa signaler att dom i princip behöver två hårda pungsparkar för att fatta att man inte är intresserad. Självklar blir man frustrerad om man hela tiden raggar utan respons men om man väntar in blickar och andra signaler så behöver man inte lägga tid och energi och bli frustrerad över att man raggar och raggar men inget händer.

  • Anonym (???)
    Wed 26 Feb 2020 07:58
    #9
    -1
    Anonym (Arena) skrev 2020-02-26 07:21:26 följande:

    Jag har gjort det hela livet, tagit första steget med kvinnor. Jag är less. Trött helt enkelt.


    Jaha? 
  • Anonym (Arena­) Trådstartaren
    Wed 26 Feb 2020 08:01
    #10
    Anonym (Stina) skrev 2020-02-26 07:55:09 följande:

    Som bisexuell kvinna upplever jag att det är stor skillnad på hur män och kvinnor raggar. Många män saknar helt känselspröt och inväntar inte ögonkontakt och blicken som tyder på ett samförstånd i sökandet.

    Många män fattar inte heller när man inte är intresserad utan fortsätter med sina tafflig raggningsförsök trots att man inte visar minsta tecken på att vara intresserad vissa män är så extremt dåliga på att läsa signaler att dom i princip behöver två hårda pungsparkar för att fatta att man inte är intresserad. Självklar blir man frustrerad om man hela tiden raggar utan respons men om man väntar in blickar och andra signaler så behöver man inte lägga tid och energi och bli frustrerad över att man raggar och raggar men inget händer.


    Ja, det är nog helt enkelt så att jag är kass på sånt där. Det är ju också tröttsamt, att ha noll koll Skrattande
Svar på tråden Också trött på att ta första steget?