• Wed 26 Feb 2020 22:13
    750 visningar
    3 svar
    3
    750

    Bo själv eller bo med partner?

    Jag har bott 16 år med en man och vi skilde oss förra året. Jag har träffat en man så snabbt en man. I början tänkte inte han bli så seriös och vill seriös relation. Han vill att vi flytta ihop så snart som möjligt. Men jag trivs nu med min ensamhet men han säger att han orkar inte med särbo förhållande. Han vill ha mig heltid. Jag tycker om honom men det är svårt att säga att jag vill fortfarande bo själv till känner rätt. Han är jätte envis och kan inte sluta med honom heller. Jag har gjort innan jullov en gång och jag blev jätte ledsen och kunde inte glömma honom. Det är svårt att släppa honom också.

  • Svar på tråden Bo själv eller bo med partner?
  • Anonym (K)
    Wed 26 Feb 2020 22:16
    #1
    San1359 skrev 2020-02-26 22:13:19 följande:

    Jag har bott 16 år med en man och vi skilde oss förra året. Jag har träffat en man så snabbt en man. I början tänkte inte han bli så seriös och vill seriös relation. Han vill att vi flytta ihop så snart som möjligt. Men jag trivs nu med min ensamhet men han säger att han orkar inte med särbo förhållande. Han vill ha mig heltid. Jag tycker om honom men det är svårt att säga att jag vill fortfarande bo själv till känner rätt. Han är jätte envis och kan inte sluta med honom heller. Jag har gjort innan jullov en gång och jag blev jätte ledsen och kunde inte glömma honom. Det är svårt att släppa honom också.


    Varför har han så bråttom?

    Menar han seriöst med dig så ska han också kunna vänta på att du ska vänja dig vid tanken på att flytta ihop med en ny man, om du någon gång kommer att vilja det. Du ska inte flytta ihop med honom bara för att Han är envis!
  • Anonym (Livet­)
    Wed 31 Mar 2021 11:25
    #2

    För den som bor själv utan någon särbo blir sexlivet lidande tycker ni sex är överskattat

  • Wed 31 Mar 2021 18:54
    #3
    San1359 skrev 2020-02-26 22:13:19 följande:

    Jag har bott 16 år med en man och vi skilde oss förra året. Jag har träffat en man så snabbt en man. I början tänkte inte han bli så seriös och vill seriös relation. Han vill att vi flytta ihop så snart som möjligt. Men jag trivs nu med min ensamhet men han säger att han orkar inte med särbo förhållande. Han vill ha mig heltid. Jag tycker om honom men det är svårt att säga att jag vill fortfarande bo själv till känner rätt. Han är jätte envis och kan inte sluta med honom heller. Jag har gjort innan jullov en gång och jag blev jätte ledsen och kunde inte glömma honom. Det är svårt att släppa honom också.


    Men vill du verkligen leva med en man som inte respekterar din vilja utan försöker övertala/tjata sig till något du faktiskt inte vill? Om han beter sig så här nu så tänkt dig hur han kommer vara om några år när förälskelsen lagt sig och vardagen knackar på.
Svar på tråden Bo själv eller bo med partner?